برنامه امروز استکبار نفوذ در گلوگاه تصمیم گیری کشور و جمع نخبگان است

لنجان_امام جمعه باغبادران گفت: امروز دشمن در سدد نفوذ در جامعه مخصوصا مسئولان و نخبگان است تا به این وسیله نقشه های شوم خود را پیاده کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا فرهنگ در خطبه های عبادی سیاسی نمازجمعه باغبادران با اشاره به دهه کرامت اظهار کرد: ارتباط واتصال به خاندان وحی دستور قران است لذا باید فرا رسیدن مناسبت های مذهبی، اثرهای عملی بر زندگی ما بگذارد بعضی فقط به یک جشن وشربت وشیرینی اکتفا می کنند ولی بدانیم شادی ما در پرتو عمل به دستورات ان بزرگوارات است دختران ما با حیا وعفت خوداز فاطمه معصومه ومردان ما از امام رضا علیه السلام درس بندگی یاد بگیرند.

وی با اشاره به سالروز اقامه اولین نماز جمعه  و روز نماز جمعه گفت: هر کسی برای زنده کردن این واجب الهی تلاش کنند درواقع برای احیای قران و همه خوبی ها تلاش کرده است لذا باید توجه داشت که ما فرصتهای خوبی در دست داریم ولی به خوبی از ان استفاده نمی کنیم.

امام جمعه باغبادران تصریح کرد: فرصت جمعه و نماز جمعه به قدری اهمیت دارد که در روایت نیز آمده است که حتی اگر قصد مسافرتی در روز جمعه دارید و می توانید به تاخیر بیندازید تا نماز جمعه را درک کنید و مسافرت هنگام اقامه نماز جمعه کراهت دارد.

وی اضافه کرد: نماز جمعه پایگاهی عظیم است که هم پشتیوانه محکمی برای نظام وهم خروشی علیه دشمنان نظام است لذا از همه عزیزان تقاضا دارم هر چه می توانید نسبت به تقویت این پایگاه تلاش کنید چراکه نماز جمعه پایگاه حمایت از نظام ورهبری پایگاه روشنگری عبادی وسیاسی، رسانه ای فراگیر و کم هزینه، پایگاه مقابله با فتنه ها، پایگاه خروش علیه کفر واستبداد و پایگاه اتحاد مردم ومسئولان و مطالبه گری مردم از مسئولان است.

فرهنگ در ادامه با اشاره به سالروز شهادت ایه الله شیخ فضل الله نوری از رهبران مشروطه افزود: مشروطه در اصل با رهبری علما آغاز شد تا در مقابل استبداد واستکبار ایستادگی کند واجازه ندهد کشور به دست مستکبران به هر سوئی کشیده شود ولی متاسفانه دست خبیث انگلیس این روباه مکار، کار را به جائی رساند که قیام مردم را سرکوب وعلمای نهضت را قلع وقمع که در راس ان شهادت شیخ فضل الله نوری بود.

وی ادامه داد: بدلیل اختلافی که بین عدالتخواهان ایجاد شد وعده ای فریب غربزدگان را خوردند نهضت مشروطه شکست خورد وبعد از ان دوره ای دیگر از نظام شاهنشاهی بر این کشور حاکم شد که حضرت امام به ان پایان داد لذا درسی که از نهضت مشروطه باید گرفت این است که دشمن برای  هر حرکت بیدار گرانه شما برنامه دارد

امام جمعه باغبادران عنوان کرد: امروز دشمن در سدد نفوذ در جامعه مخصوصا مسئولان و نخبگان است تا به این وسیله نقشه های شوم خود را پیاده کند از سوی دیگر دشمن بزرگترین مانع خود را در نهضت و انقلاب روحانیت و رهبری می داند چراکه از این جایگاه ضربه های فروان خورده است و باید بدانند تا رهبری داهیانه وقاوم معظم رهبری، روحانیت، حوزه  علمیه و مردم هستند هیچ غلطی نمی توانند بکنند.

وی بیان کرد: امروز کار دشمن شبهه افکنی در فضای مجازی بر علیه اصول انقلاب است لذا باید به این شبهه ها پاسخ داد تا انحرافی در فکر جوانان ایجاد نشود.

فرهنگ متذکر شد: تصویت جدیدترین وگسترده ترین تحریم های تاریخ علیه ایران نکته ای بس مهم و حائز اهمیت است لذا باید دستگاه دیپلماسی از انفعال خارج شود چراکه چهار سال گذشته رهبر انقلاب به طور صریح وشفاف فرمودند به امریکا اعتماد نکنید انها به قول خود عمل نخواهند کرد اما دوستان در دستگاه دیپلماسی صریحا می گفتند امضای وزیر امور خارجه امریکا خودش تضمین است و امروز همه ما شاهدیم حرف رهبر عزیز و فرزانه انقلاب به کرسی نشست.

وی تاکید کرد: از رئیس جمهور بخاطر موضع صریح در نقض برجام و تحریمها تشکر می کنم حتی رئیس جمهور حرف چندین ساله نظام را زد که تحریم ها بر حرکت نظام به سوی پیشرفت اثر ندارد اما این را در حالی مطرح کردند که زمانی می گفت باید تحرمیم ها حل شود تا اب خوردن حل شود.

امام جمعه باغبادران اظهار کرد: در صحبت های اخیر رئیس جمهور جمله ای بود که باید به آن دقت داشت چراکه گفتند اینها تحریم های جدیدی نیست وهمان تحریم های قبلی است همین جمله را نیز عراقچی گفت که جمع بندی و تجمیع تحریم های قبلی است لذا تذکر می دهیم این نوع گفتمان باز این شائبه را در ذهن ایجاد می کند، مثل اینکه قصد نداریم در مقابل ان یک واکنش در خور توجهی داشته باشیم ایا فقط صرف چند سخنرانی است یا باید در مقابل ان ایستاد.

وی تصری کرد: باید توجه داشت این تحریم ها جدید است و نباید دستگاه دیپلماسی ما انفعال از خود به خرج دهد و باید قاطعانه با این تحریم ها برخورد شود.

فرهنگ افزود: امریکا دنبال بهانه است تا برجام را ما نقص کنیم و این در حالی است که خودش تا بحال بارها آن را نقص کرده ومی خواهد با این کار ایران را به بی عهدی  وبد عهدی متهم کند اما ما برجام را نقص نمیکنیم ولی موارد نقص را از طرف امریکا صریحا گوشزد می کنیم.

وی ادامه داد: نباید به هر قیمتی برجام را حفظ کنیم حداقل باید فعالیتها را با تاکید بر نقص صریح امریکا متوقف کنیم تا انان بدانند ما قاطع هستیم.

امام جمعه باغبادران اضافه کرد: این روزها مردم مظلوم فلسطین مورد تهاجم وحشیانه اسرائیل غاصب و خونخوار قرار گرفته اند و نهادهای بین الملی در سکوت مرگبار خود به سر می برند هر چند مردم جهان نسبت به این اقدامات واکنش نشان دادند  وباعث عقب نشینی اسرائیل از مواضعش شد ولی باید بدانیم انچه امروزه باید از ان غافل نشویم مسئله فلسطین است نباید اجازه داد اسرائیل برای جنایاتش جاشیه امن پیدا کند انتظار است فریاد مسئولان ما هم بیشتر از این بر علیه اسرائیل بلند شود.

کد خبر 312878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.