ملت ایران از تهدیدهای آمریکا هراسی ندارد/خون قرمز شهدا جایگزین فرش های قرمز غربی نخواهد شد

لنجان_امام جمعه فولادشهر گفت:آمریکا بداند ما از رجز خوانی ها و تهدیدات او و این عملیات روانی که به بهانه تحریم های جدید به راه انداخته نمی ترسیم و کسی فکر نکند که ما روی خون شهدا خط قرمز می کشیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام والمسلمین مسعود سرافراز در خطبه های عبادی سیاسی نمازجمعه فولادشهر اظهار کرد: در روایتی امام رضا(ع) از پدران بزرگوارش از مولی علی(ع) و حضرت از نبی اکرم(ص) روایت می کند که پیامبر(ص) به بعضی از اصحابش فرمودند  یا عَبدَاللهِ إِحبِب فی اللهِ وَ ابغِض فی اللهِ وَ والِ فی اللهِ و عادِ فی اللهِ فَإنَّهُ لا تُنالُ وَلایَةُ اللهِ اِلاّ بِذلِکَ، برای خدا دوست بدار و برای خدا دشمن بدار و برای خدا ولایت را بپذیر و برای او دشمنی کن، همه کارهای شما برای خدا باشد، از این رهگذر است که مشمول ولایت خداوند خواهی شد.

وی افزود: اول ماه ذیقعده میلاد کریمه اهل بیت را داشتیم که نام مبارکش فاطمه، لقب مبارکش معصومه است، و جمعه آینده ۱۱ ذیقعده روز ولادت حضرت ثامن الحجج امام رضا(ع) را پیش رو داریم و از این جهت این دهه به دهه کرامت نامگذاری شده است.

امام جمعه فولادشهر تصریح کرد: کشور ما مفتخر بوده که بر سر سفره کرامت این خواهر و برادر است لذا باید این نکته را متذکر شوم که صاحب خانه کشور ما حضرت امام علی بن موسی الرضا(ع) است.

وی اضافه کرد: به تعبیر امام راحل عظیم الشأن اصلاً مرکز ایران آستان قدس رضوی بوده و به تعبیر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) مرقد منور امام رضا(ع) منبع برکات بی شمار است چراکه امام هشتم(ع) ولی نعمت معنوی، فکری و مادی ملت است.

سرافراز ادامه داد: باید توجه داشت که جشن ولادت همه معصومان(ع) به ویژه امام رضا(ع) را بزرگ بداریم؛ بخصوص این دهه کرامت را چراکه بزرگ داشتن جشن هم، تنها به خوشحالی قلبی نیست، باید این شادی با چراغانی اماکن عمومی، بازار، خیابان، ادارات و... ابراز شود.

وی عنوان کرد: باید برای مسئله زیارت امام رضا(ع) اهتمام ویژه قائل باشیم؛ چون خود امام رضا(ع) فرمودند ما زارَنی أحَدٌ مِن أولیائی عارِفاً بِحَقّی اِلاّ تَشَفَّعتُ فیهِ یَومَ القیامَةِ، هیچ یک از دوستان من که عارف به حق و مقام من باشد زیارتم نکند مگر این که در روز قیامت او را شفاعت کنم.

امام جمعه فولادشهر در ادامه با اشاره به جایگاه شهدا، بیان کرد: امروز پایه های نظام جمهوری اسلامی بر موج خون پاک شهدا استوار است، و برای این انقلاب هزینه های زیادی شده است.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا بداند ما از رجز خوانی ها و تهدیدات او و این عملیات روانی که به بهانه تحریم های جدید به راه انداخته نمی ترسیم و کسی فکر نکند که ما روی خون شهدا خط قرمز می کشیم.

سرافراز اذعان کرد: آمریکا نیز باید این آرزو را به گور ببرد که ما بخواهیم با آنها تا زمانی که دست از جنایت هایش برنداشته و خوی استکباریش را کنار نگذاشته، دست دوستی دهیم؛ ما استکبار ستیزی را رها نمی کنیم و معتقدیم که آمریکا به‌عنوان مظهر استکبار و دشمن درجه یک ملت ایران است.

وی یاداور شد: امروز متأسفانه شاهد آن هستیم که گروه‌هایی از شیعیان و گروه‌هایی از اهل سنت به اشتباه بر طبل اختلاف می‌کوبند و اصرار دارند که به مصالح کلی جهان اسلام بی‌توجهی کنند و با تشدید اختلافات در دنیای اسلام، زمینه کشتار و تفرقه را فراهم آورده اند و در این‌راه آب به آسیاب دشمن می ریزند.

امام جمعه فولادشهر تصریح کرد: سیاست جمهوری اسلامی همیشه این بوده است که تشدید اختلاف در دنیای اسلام؛ چه از سوی شیعه صورت گیرد و چه از سوی سنی، کاری خطا و نادرست است.

وی با اشاره به اینکه تشیّع، مظهر تامّ اسلام ناب است، مظهر قرآن است، ادامه داد: ما تشیّعی را که مرکز و پایگاه تبلیغاتش لندن است قبول نداریم؛ این تشیّعی نیست که ائمّه (ع) آن‌را ترویج کردند و آن‌را خواستند و باید گفت تشیّعی که بر پایه‌ ایجاد اختلاف و ‌صاف‌کردن جادّه برای حضور دشمنان اسلام است، این تشیّع، تشیّع نیست؛ این انحراف است.

سرافراز با اشاره به اینکه سیاست انقلاب اسلامی حمایت از مقاومت و دفاع از آرمان فلسطین و قدس شریف است، اضافه کرد: حوادث خشونت‌بار این روزها در مسجدالاقصی بار دیگر منجر به شهادت مظلومانه تعدادی از شهروندان فلسطینی و مجروح شدن بیش از ۴۰۰ نفر از صاحبان اصلی سرزمین فلسطین و نمازگزاران موحّد گردید، که این مسئله قلب تمامی آزادیخواهان جهان را جریحه‌دار کرد.

وی عنوان کرد: این وقایع دردناک و تهاجمات وحشیانه که به‌دنبال طرح شوم یهودی‌سازی قدس شریف و هتک حرمت مسجدالاقصی با بستن درهای آن بر روی نمازگزاران فلسطینی صورت گرفت، اعلان جنگ علیه جهان اسلام است.

امام جمعه فولادشهر بیان کرد: امت اسلام ورود به حریم مسجدالاقصی و معراجگاه نبی مکرم اسلام(ص) را خط قرمز خود می‌داند و با تعصب و حساسیت، تحولات فلسطین را تا محو غدّه سرطانی اسرائیل به فضل الهی دنبال خواهد کرد لذا قاطبه امت اسلام ضمن حمایت همه‌جانبه از ملت مظلوم فلسطین و محکوم کردن جنایتها و اقدامات وحشیانه رژیم ضدبشری اسرائیل، از نهادها و سازمانهای بین‌المللی و مدعیان حقوق بشری، برخورد جدّی و قاطع با اقدامات ضدبشری رژیم غاصب صهیونیستی را مطالبه‌ می کنند.

وی در پایان با اشاره به اینکه امروز اولین جمعه مرداد به نام روز نمازجمعه نامگذاری شده است، خاطرنشان کرد: ۵ مرداد ماه ۱۳۵۸ یادآور اقامه اولین نمازجمعه در تهران به امامت مرحوم آیت‌الله سیدمحمود طالقانی(ره) است.

سرافراز اذعان کرد: نماز جمعه نمایش اقتدار جامعه اسلامی است و پشتیبانی آحاد مسلمانان از حاکمیت دینی را نشان  می دهد که به صورت مستمر و فراگیر در سطح کشور، هر هفته برگزار می شود، لذا همه مسلمانان باید به این مهم اهمیت لازم را بدهند.

وی با اشاره به اینکه نمازجمعه در واقع میثاق با ولایت است، گفت: وقتی از امام صادق(ع) سوال می شود که علت نامگذاری روز جمعه چیست؟ امام(ع) در پاسخ می فرمایند لِأَنَّ اللهَ جَمَعَ الْخَلْقَ لِوَلایَةِ مُحَمَّدٍ وَ أَهْلِ بَیْتِهِ، علت نامگذاری این روز به نام جمعه این است که خداوند متعال همه موجودات و مخلوقات را در این روز جمع کرد به خاطر دو هدف، نخست تحقق ولایت پیامبر اعظم(ص) و دیگری ولایت اهل بیت(ع) بر اساس این نکات، روز جمعه باید به عنوان روز ولایت شناخته شود.

امام جمعه فولادشهر تاکید کرد: نماز جمعه در واقع تجلی و نماد ولایت است و حضور در نماز جمعه، تجدید بیعت با ولایت است و طبیعی است که مساجد و مصلاهایی که در آنها نماز جمعه اقامه  می شود، محلی است که ولایت مداران در روز جمعه در آن جا اجتماع می کنند.

کد خبر 312870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.