هدف برنامه «شب مهتاب»، معرفی سیره و سلوک بزرگان مدفون در تخت فولاد است

مراسم بزرگداشت درویش عبدالمجید طالقانی شب گذشته باحضور جمعی از اساتید هنر خوشنویسی در تکیه سید العراقین تخت فولاد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در ابتدای این مراسم سیدعلی معرک نژاد، مدیر مجموعه تاریخی فرهنگی و مذهبی تخت فولاد گفت: از اسفندماه سال گذشته ویژه برنامه شب مهتاب با محوریت شخصیت استاد جلال همایی آغاز به کار کرد که اهداف مختلفی را برای آن تعیین کردیم.

وی ادامه داد: حفظ نام جایگاه، شخصیت و اخلاقیات این هنرمندان بزرگ و معرفی آنها به ویژه برای نسل جوان امروزی نخستین هدف از اجرای این برنامه است که ضرورت آن به وضوح احساس می شود.

او خاطرنشان کرد: اصفهان یک شهر جهانی است که از دیرباز شهره عام و خاص بوده و هست و لذااستفاده از این شهرت و اعتبار قدیمی در جهت ارتقا و ارائه یک تصویر ملی و بین المللی پویا از آن دومین هدف از تهیه برنامه شب مهتاب است.

معرک نژاد افزود: سومین هدف نیز ایجاد بستری جهت ارائه هنر و خلاقیت نسل جوان هنرمند امروز و متصل نمودن آن به هویت دیرینه شهر است.

گفتنی است؛ مراسم بزرگداشت درویش عبدالمجید طالقانی از پیشکسوتان شاخص در زمینه هنر خوشنویسی با حضور هنرمندان بنامی چون استاد یدالله کابلی، چهره ماندگار خوشنویسی، ابوالوفا حسینی، استاد شهیدانی، استاد فاتح نطنزی، استاد عطریان، استاد خیری و استاد غلامرضا وکیلی برگزار شد.

کد خبر 312869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.