شیرینی افتتاحیه تلخ شد/ حق ذوب‌آهن برد بود

تیم فوتبال ذوب‌آهن با وجود برتری فنی در مقابل سیاه‌جامگان در دقایق پایانی برد را با تساوی عوض کرد.

خبگزاری ایمنا-

هفته نخست لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس

سیاه‌جامگان ۲  - ذوب‌آهن ۲

ورزشگاه: ثامن مشهد

تماشاگر: ۵۰۰ نفر

گل‌ها: علی حمام دقیقه ۱۸ گل به خودی و حسین بادامکی دقیقه۸۹ برای سیاه‌جامگان؛ ربیع عطایا دقیقه ۳۱ و محمد نژاد مهدی دقیقه ۴۷ برای ذوب‌آهن

اخطار: محمدرضا ناصری، امیر محمد پناهی از سیاه‌جامگان؛ محمد نژاد مهدی، وحید محمدزاده از ذوب‌آهن

اخراج: دهقانی کمک مربی سیاه جامگان

کادر داوری: حسن اکرمی      

کمک داوران: بابک داوری، محمدرضا مدیرروستا

ترکیب تیم فوتبال سیاه‌جامگان: محمد ناصری، محسن آقایی، وحید عسگری، علیرضا جلیلی (۶۳- مهدی عسگری)، رضا شربتی، کریم احمدی، حسین بادامکی، مصطفی احمدی (۷۱- کیوان امرایی)، روح‌الله سیف‌اللهی، پیام ملکیان و یونس شاکری (۶۲- امیرمحمد پناهی)

سرمربی: اکبر میثاقیان

ترکیب تیم فوتبال ذوب‌آهن: رشید مظاهری، محمد نژادمهدی، وحید محمدزاده، محمد امینی، دانیال اسماعیلی‌فر، قاسم حدادی‌فر (۱۷- علی حمام)، حمید بوحمدان، ربیع عطایا (۵۳- مهدی رجب زاده)، احسان پهلوان (۸۶- اسماعیل شریفات)، محمدرضا حسینی و مرتضی تبریزی

سرمربی: امیر قلعه نویی

شرح بازی:

سیاه‌جامگان و ذوب‌آهن در بازی تکراری افتتاحیه لیگ فصل گذشته این‌بار در شرایطی در شهر مشهد به دیدار یکدیگر رفتند که نیمکت هر دو تیم نسبت به لیگ شانزدهم دستخوش تغییر شده بود و این انتظار می‌رفت تا ذوب‌آهن روند بردهای خودش در دیدارهای تدارکاتی را همچنان ادامه دهد. بازی با برتری ذوب‌آهنی‌ها شروع شد و شاگردان امیر قلعه‌نویی می‌توانستند در ۱۰ دقیقه ابتدایی به گل برسند که این اتفاق نیفتاد. در ادامه سیاه‌جامگان بر روی اشتباهات مدافعان ذوب‌آهن به گل رسید تا اولین گل لیگ امسال به ثمر برسد. در ادامه ذوب‌آهن جلو کشید و با گل ربیع عطایا کار را به تساوی کشاند اما نکته مهم این دقایق برتری ذوب‌آهن از لحاظ فنی بود که نسبت به حریف خودش بازی بهتری را به نمایش گذاشت.

در شروع نیمه دوم باز هم این ذوب‌آهن بود که خیلی زود به گل دوم دست پیدا کرد و بعد از این گل شاگردان امیر قلعه‌نویی با کنترل جریان بازی سعی در حفظ برتری داشتند. روند بازی تا دقیقه ۸۹ به سود ذوب‌آهن دنبال شد ولی باز هم تجربه حسین بادامکی به کار آمد  و شوت این بازیکن در گوشه دروازه رشید مظاهری قرار گرفت تا کار به تساوی کشیده شود و ذوب‌آهن در عین شایستگی سه امتیاز را با یک امتیاز عوض کند.

شرح گل‌ها:

۰-۱ سیاه‌جامگان (دقیقه ۱۸):ضربه حسین بادامکی از داخال محوطه جریمه توسط رشید مظاهری برگشت داده شد اما همین توپ در ریباند به پای علی حمام برخورد کرد و وارد دروازه ذوب‌آهن شد تا این گل به خودی اولین گل لیگ هفدهم باشد.

۱-۱ ذوب‌آهن (دقیقه ۳۱): شوت پای چپ ربیع عطایا از پشت محوطه جریمه در کنج دروازه سیاه‌جامگان قرار گرفت.

۲-۱ ذوب‌آهن (دقیقه ۴۷): ربیع عطایا با پای چپ ضربه ایستگاهی را به روی دروازه فرستاد تا محمد نژاد مهدی در پشت مدافعان سیاه‌جامگان با یک بغل پا دروازه حریف را باز کند.

۲-۲ سیاه‌جامگان (دقیقه ۸۹): شوت حسین بادامکی از پشت قوس محوطه جریمه در گوشه دروازه ذوب‌آهن قرار گرفت.

دقایق حساس:

دقیقه ۳- پاس عرضی حسینی از جناح چپ به داخل محوطه جریمه ارسال شد ولی مرتضی تبریزی که انتظار رسیدن توپ را نداشت در موقعیتی مناسب توپ را به بیرون زد.

دقیقه ۲۸- پاس حسینی در داخل محوطه جریمه به تبریزی رسید ولی این بازیکن بعد از کنترلی به موقع ضربه خوبی به توپ نزد تا یک موقعیت مناسب از دست برود.

دقیقه ۳۳- سانتر بادامکی با ضربه سر آقایی به طرز خطرناکی از بالای دروازه ذوب‌آهن به بیرون رفت.

دقیقه ۳۴- احسان پهلوان در یک موقعیت تک به تک توپ را به سمت دروازه سیاه‌جامگان زد که ناصری با پا توپ را به کرنر فرستاد.

دقیقه ۳۵- شوت محکم سیف‌الهی از پشت محوطه جریمه را مظاهری برگشت داد و در ریباند هم ضربه سر بادامکی باز هم با واکنش خوب مظاهری روبرو شد.

دقیقه ۵۹- سانتر اسماعیلی‌فر به روی تیر دو با ضربه رجب‌زاده همراه شد که این توپ در اختیار دروازه‌بان سیاه‌جامگان قرار گرفت.

دقیقه ۸۲- ضربه سر بادامکی با شیرجه رشید مظاهری کنترل شد.

اتفاق ویژه:

گلزنی دو بازیکن لبنانی در این بازی به همراه مصدومیت دوباره قاسم حدادی‌فر آن هم در بازی افتتاحیه لیگ از اتفاقات ویژه این بازی بود.

بهترین بازیکن:

حسین بادامکی روی گل اول نقش داشت و گل دوم تیمش را هم به ثمر رساند. در طرف مقابل ربیع عطایا گل اول تیمش را زد و پاس گل دوم را هم صادر کرد تا هر دو بازیکن بهترین بازیکنان این زمین باشند.

کد خبر 312854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.