نماز جمعه کلکسیونی از اسلام است/ بی مهری مسئولان نسبت به نماز جمعه

امام جمعه اردستان گفت: نماز جمعه یک نماز عادی نیست و یک عبادت سیاسی است و در واقع کلکسیونی از اسلام است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان اردستان، حجت الاسلام حسن دهشیری در نشست خبری خود با اصحاب رسانه بااشاره به اینکه نماز جمعه در فرهنگ دینی ما امری واجب است گفت:نماز جمعه تنها نمازی است که حتما باید به جماعت خوانده شود و اهمیت آن به گونه است که سوره ای را در قرآن به این نام قرارداده اند.

وی باتوجه به اینکه پیامبر اکرم(ص) نمازجمعه را حج نیازمندان می دانستند افزود:خطبه های آن چنان اهمیت دارد که جای دو رکعت نماز قلمداد میشود.

امام جمعه اردستان بااشاره به اینکه در خطبه های نماز جمعه به تبیین عقاید دین با اخلاق اسلامی، سیاست اجتماعی و مصلحت مردم و مسلمانان عالم و سیاست های حکومتی می پردازد اظهار کرد: نماز جمعه یک نماز عادی نیست و یک عبادت سیاسی است و در واقع کلکسیونی از اسلام است.

وی باگلایه از اینکه گاهی نماز جمعه مورد بی مهری مسئولان قرار میگیرد تصریح کرد:نماز جمعه دولتی نیست ولی مردم توقع دارند مسئولین درآن حضوری پررنگ داشته باشند و از آن حمایت کنند.

دهشیری ضن تشکر از حضور رسانه ها در نمازجمعه یادآورشد:انتظار میرود رسانه مشکلاتی راکه مشاهده میکنند به ما انتقال دهند و هچنین در جهت ترویج نماز تلاش کنند و مطالب نماز جمعه را نیز بازتاب دهند.

امام جمعه اردستان در ادامه بااشاره به اینکه از افتخارات شهر اردستان این است که بعد از تهران دومین نماز جمعه کشور در این شهر برگزارشده است افزود:مسابقات ورزشی، کوه پیمایی، تقدیر از مسئولین فضای مجازی، تقدیر از مسن ترین و جوان ترین افراد شرکت کننده در نماز، برپایی نمایشگاه کتاب و مسابقه و پاسخ به شبهات از برنامه این هفته است.

کد خبر 312839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.