حفظ اصالت معماری از ضروریات برنامه ریزان شهری است

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: معماری های ایرانی اسلامی جزو ضرورت های برنامه ریزان شهری است و اصالت را در ایده های اولیه طراحی و معماری شهری حفظ خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رضا امینی در حاشیه در مراسم افتتاح پروژه مشارکتی نگین شهر در قالب شصت و پنجمین برنامه «هر هفته چند افتتاح»، اظهار کرد: ۱۳۶ واحد تجاری اداری با تأمین پارکینگ در قالب پروژه مشارکتی شهرداری اصفهان با بنیاد مستضعفان به بهره برداری رسید که امیدواریم بهره برداری از این مجموعه با توجه به نمادهای شهری که دارد و شرایط تفرجگاهی که برای مراجعان به این مجموعه پیش بینی شده مورد اقبال مردم قرار بگیرد.

وی ادامه داد: به طور حتم حفظ ساختمان قدیمی متعلق به این محیط که به بنیاد خیریه برادران همدانیان اختصاص داشته، جزو اولویت های شهرداری بوده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان عنوان کرد: این نمونه از معماری های ایرانی که باعث بروز خلاقیت و نوآوری در شهر می شود و با پیوند بین طرح های قدیم و جدید موجب توسعه شهری می شو، باعث رفع دغدغه مردم درخصوص تخریب آثار تاریخی نیز می شود.

وی بیان کرد: آیندگان هم بدانند هرآنچه داریم از معماری های ایرانی اسلامی جزو ضرورت های برنامه ریزان شهری است و اصالت را در ایده های اولیه طراحی و معماری شهری حفظ خواهد کرد.

امینی خاطر نشان کرد: امیدواریم با تداوم این روش و انتقال آن به صورت نسل به نسل، اصفهان با همه هویت های تاریخی و فرهنگی خود مثل نگینی بر تارک دنیا بدرخشد و یکی از نقاط جاذب و ارزشمند برای همه گردشگران داخلی و خارجی باقی بماند.  

کد خبر 312834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.