بانوان کشتی‌گیر اصفهانی می‌توانند در میادین بین‌المللی افتخارآفرین باشند

شهردار اصفهان گفت: ظرفیت بانوان کشتی‌گیر می‌تواند به ارتقای این رشته در صحنه‌های کشوری و جهانی و حضوری بهتر در تورنمت‌های مختلف کمک کند.

مهدی جمالی‌نژاد در حاشیه مراسم افتتاح نخستین آکادمی کشتی آلیش و گراپلینگ بانوان در اصفهان در گفتگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: رشته کشتی یکی از ورزش‌های بومی ایران است و کشتی‌گیران اصفهانی در دهه‌های گذشته افتخارات زیادی را برای شهر اصفهان و کشور به ارمغان آورده‌اند. در مسابقات المپیک نیز کشتی‌گیران ایرانی نمایش خوبی از خود به جا گذاشته‌اند.

وی ادامه داد: ظرفیت بانوان کشتی‌گیر می‌تواند به ارتقای این رشته در صحنه‌های کشوری و جهانی و حضوری بهتر در تورنمت‌های مختلف کمک کند و باعث کسب سهمیه‌های بیشتر برای کشورمان باشد.

جمالی‌نژاد بیان کرد: به منظور حضور قدرتمند بانوان کشتی‌گیر ایرانی در صحنه‌های مختلف کشوری و بین‌المللی باید ملاحظات خاص اسلامی و پوشش را نیز مدنظر قرار دهند که این موضوع فرآیند خاصی را می‌طلبد که باید مورد قبول فدراسیون جهانی نیز قرار گیرد.

شهردار اصفهان اضافه کرد: با تلاش و پیگیری‌های هیأت کشتی استان اصفهان و فدراسیون کشتی، نخستین آکادمی کشتی بانوان برای اولین بار در ایران، در اصفهان افتتاح شد که البته امیدواریم با ملاحظات و رعایت موارد مذهبی و فرهنگی شهر اصفهان این رشته نیز مانند سایر رشته‌های ورزشی در حوزه بانوان در کشور و جهان افتخارآفرین باشد.

وی تصریح کرد: قرار شد به‌منظور همفکری و تأمین امکانات و خدمات رشته کشتی بانوان طی چند روز آینده، ضیافت شامی را با مربیان و ورزشکاران کشتی بانوان اصفهان داشته باشیم تا امکاناتی که برای ارتقای سطح فعالیت خود نیاز دارند رصد شود و بتوانیم حداقل نیاز آن‌ها را از طریق شهرداری و اداره‌کل ورزش و جوانان مرتفع کنیم تا بانوان کشتی‌گیر اصفهان با فراق بال و خیال راحت فعالیت خود را ادامه دهند.

کد خبر 312827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.