«نگین شهر» ارزش افزوده ای برای اصفهان است

منتخب دوره پنجم شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: پروژه «نگین شهر» با تلفیق فضای قدیم و جدید معماری به عنوان یک المان شهری است که می تواند ارزش افزوده برای اصفهان داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اصغر بروشان در حاشیه مراسم افتتاح پروژه مشارکتی نگین شهر در قالب شصت و پنجمین برنامه «هر هفته چند افتتاح»، اظهار کرد: خوشحالم که امروز شاهد افتتاح پروژه ای بودیم که تمام نکات زیباسازی و تلفیق فضای قدیم و جدید معماری و مسأله دسترسی ها در آن رعایت شده است و از بعد المان شهری، مجموعه ای است که می تواند ارزش افزوده ای برای شهر اصفهان داشته باشد.

وی ادامه داد: اگر به ریشه تاریخی این مجموعه برگردیم که بخشی از آن به عنوان «نگین شهر» افتتاح شد، سابقه آن به کارخانه صنایع پشم و ریسندگی و بافندگی علی و حسین همدانیان برمی گردد که با انتقال کارخانجات نساجی به خارج از شهر این مجموعه زمین آزاد شد.

منتخب دوره پنجم شورای اسلامی شهر اصفهان عنوان کرد: درست یادم هست که در دوره اول شورای اسلامی شهر کل یادمان کارنجات نساجی علی  و حسین همدانیان را می خواستند نابود کنند که خوشحالم با پیگیری شخص بنده به عنوان مسئول کارگری و همراهی کلیه اعضای شورای شهر و مسئولان شهری توانستیم سردر تاریخی این کارخانجات را حفظ  کنیم.

وی اضافه کرد: کارخانه ریسباف نیز در نزدیکی پروژه «نگین شهر» واقع شده بود که بر اساس نوسازی و بهسازی شهری به بیرون از شهر منتقل شد البته آثار تاریخی در آن وجود دارد که زمین آن توسط وزرات مسکن و شهرسازی تملک شد که قرار است به یک موزه ملی تبدیل شود.

برشان بیان کرد: پروژه «نگین شهر» به عنوان یک ضرورت اصفهان در توسعه فضای کسب و کار و رونق گردشگری به خصوص به خاطر موقعیت و جانمایی که در کنار سی و سه پل قرار گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: دسترسی به خط مترو ویژگی منحصر به فرد دیگری است که مجموعه تجاری اداری «نگین شهر» داراست که می تواند در رفت و آمد و ترافیک پاک موثر باشد.   

کد خبر 312820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.