ذوب‌آهن تیم صرفه‌جوی لیگ، امید قلعه‌نویی به سکو

تیم فوتبال ذوب‌آهن به عنوان کم تغییرترین تیم لیگ امروز از ترکیب خودش در مقابل سیاه‌جامگان رونمایی خواهد کرد.

خبرگزاری ایمنا - گروه ورزشی - مسعود افشاری: تیم فوتبال ذوب‌آهن در حالی عصر امروز بازی افتتاحیه رقابت‌های لیگ برتر دوره هفدهم را در مقابل سیاه‌جامگان آغاز می‌کند که بعد از سه فصل دیگر خبری از یحیی گل‌محمدی و مجتبی حسینی بر روی نیمکت ذوب‌آهن نیست. در هر صورت بعد از دو فصل درخشان با منصور ابراهیم‌زاده در لیگ‌های هشتم و نهم شرایط ذوب‌آهن تغییر کرد و در نهایت با شروع لیگ چهاردهم نشستن یحیی گل‌محمدی بر روی نیمکت این تیم باعث شد تا روح تازه‌ای در کالبد این تیم دمیده شود که حاصل آن دو قهرمانی جام حذفی برای ذوب‌آهن بود ولی در فصل گذشته شرایط آنچنان خوب پیش نرفت و یحیی گل‌محمدی جای خودش را مجتبی حسینی داد تا با حذف در نیمه نهایی جام حذفی و چهارمی لیگ کار را برای این تیم به پایان برساند.

البته به نظر می‌رسید که همین نتایج هم تضمینی برای ادامه کار ذوب‌آهن و حسینی باشد اما بنا بر نظر مثبت هیأت مدیره نام امیر قلعه‌نویی هم در لیست مربیان مورد نظر ذوب‌آهن قرار گرفت تا امید نمازی و مجید صالح از نیمکت ذوب‌آهن دور شوند. عدم توافق با مجتبی حسینی او را ابتدا به پیکان فرستاد و در ادامه حسینی به همکار خودش در تراکتورسازی پیوست تا نیمکت دو تیم تراکتورسازی و ذوب‌آهن کاملاً با یکدیگر عوض شود. با این وجود امیر قلعه‌نویی بعد از باخت در بازی فینال جام حذفی که منجر شد تراکتورسازی نتواند دومین عنوان قهرمانی خودش را کسب کند به اصفهان آمد تا هدایت ذوب‌آهن را بر عهده بگیرد.

ذوب‌آهن تیم کم خرج

قلعه‌نویی قبل از این در لیگ‌های نهم و دهم سابقه کار در اصفهان را دارد و دو عنوان قهرمانی با تیم سپاهان در کارنامه خودش ثبت کرد تا حداقل از این لحاظ خاطرات بسیار شیرینی را برای مردم اصفهان ساخته باشد و این‌بار بر روی نیمکت تیم همشهری سپاهان یعنی ذوب‌آهن خواهد نشست تا لیگ را آغاز کند. سابقه امیر قلعه‌نویی در فوتبال ایران نشان می‌دهد که معمولاً در هر تیمی که سرمربی‌ بوده چه در ابتدای فصل و چه در نیم فصل دست به انجام خریدهای فراوان زده و همیشه تیم‌هایی پرستاره را در اختیار داشته است. نیمکت پرو پیمان و داشتن بازیکنان مطرح که حتی مجبورند بر روی نیمکت هم بنشینند فلسفه کاری امیر قلعه‌نویی در مربیگری است و باعث شده او پرافتخارترین سرمربی داخلی فوتبال ایران هم باشد.

از طرف دیگر او اهل کوتاه آمدن در مقابل بداخلاقی و زیاده‌خواهی بازیکنان نیست و فضای آرام ذوب‌آهن با خصوصیات روحی او همخوانی دارد، اما به نظر می‌رسد که محرومیت تیم تراکتورسازی در نیم فصل لیگ قبلی که باعث شد این باشگاه نتواند در نیم فصل بازیکنان مورد نیاز خودش را جذب کند، تفکرات امیر قلعه‌نویی را تغییر داده و او در لیگ قبلی مجبور شد از چند بازیکن جوان و نه چندان شناخته شده در ترکیب تیمش استفاده کند. این فصل هم پیش‌بینی می‌شد که شاید قلعه‌نویی یک لیست بلند بالا تحویل مدیریت ذوب‌آهن دهد اما بر خلاف پیش‌بینی‌ها ذوب‌آهن آرام‌ترین تیم فصل نقل و انتقالات بود و فقط سه بازیکن لیگ برتری شامل اسماعیل شریفات، حمید بوحمدان و محمدباقر صادقی را خرید. البته بعد از حضور قلعه‌نویی در اصفهان بازیکنی از ذوب‌آهن جدا نشد و فقط مهرداد قنبری، جری بنسون و حجت حق‌وردی امسال با پیراهن نماینده فوتبال اصفهان بازی نمی‌کنند. البته پیمان سلمانی دروازه‌بان دوم این تیم هم راهی فجر سپاسی شده تا دوران خدمت سربازی را پشت سر بگذارد. حضور در اردوی ترکیه هم اتفاق دیگری بود که ذوب‌آهن را آماده حضور در لیگ کرد و بردهای متوالی در بازی‌های دوستانه هواداران ذوب‌آهن را امیدوار کرده تا تیمشان در لیگ امسال شرایط خوبی داشته باشد.

نگاه قلعه‌نویی به سکو

اما سوال مهم این است که دورنمای آینده ذوب‌آهن با امیر قلعه‌نویی چه خواهد بود و آیا مدیریت باشگاه از تیمشان انتظار قهرمانی دارند یا نه؟ به هر حال این تیم در سال گذشته به عنوان چهارمی رسیده و جذب قلعه‌نویی تنها در حالتی توجیه‌پذیر خواهد بود که این تیم بتواند جایگاهی بهتر از عنوان چهارمی لیگ بدست بیاورد تا حداقل مدیران ذوب‌آهن بتوانند به این مسأله اشاره کنند که جابجایی نیمکت تیمشان به دلالیل فنی انجام شده است.

البته در لیگ پیش‌رو که همه تیم ها با آمادگی کامل در مسابقات حاضر می‌شوند سومی ذوب‌آهن آن هم در شرایط فعلی کمی دور از انتظار است. البته تجربه قلعه‌نویی و ترکیب یکدست ذوب‌آهن که با کمترین تغییر روبرو شده در کنار آمادگی بازیکنی مثل قاسم حدادی‌فر می‌تواند شرایط را به سود این تیم رقم بزند ولی معمولاً تیم‌های امیر قلعه‌نویی در پنج هفته ابتدایی شرایط آنچنان خوبی دارند.

کد خبر 312812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.