اصفهان پیشتاز اجرای پروژه های شهری در بین کلانشهرهای کشور/ اجرای ۱۱۸۰ پروژه در محلات شهر

شهردار اصفهان گفت: اصفهان جزو معدود شهرهایی است که توانسته در هر هفته به افتتاح پروژه های عمرانی مختلفی بپردازد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی جمالی نژاد دقایقی قبل در مراسم افتتاح پروژه مشارکتی نگین شهر در قالب شصت و پنجمین برنامه «هر هفته چند افتتاح» اظهار کرد: نقطه عطف خدمات شهرداری و شورای اسلامی شهر اصفهان همدلی، رفاقت و تعامل مدیران اجرایی و همچنین مسئولین شهری بوده است که با مشارکت و همدلی مردم دوران طلایی ۲ ساله سپری شد.
وی ضمن تقدیر از فعالیت های مدیران اسبق شهری گفت: شهر تاریخی اصفهان همواره دارای مدیران باارزشی بوده است؛ امیدوارم کهن شهر اصفهان با خدمات خادمین شهری و همیاری شورای اسلامی شهر روزهای پربارتری را شاهد باشد.
وی همچنین افزود: امیدوارم این فضای با نشاط در حوزه های عمرانی و خدماتی شهر اصفهان مستمر باشد.
وی با تاکید بر اینکه طی ۲ سال گذشته شاهد اجرای پروژه های عمرانی بسیاری در شهر اصفهان بودیم، تصریح کرد: برای اولین بار با همدلی و مشارکت مردم، در عرصه سرمایه گذاری بالاخص بخش خصوصی و تجارت خارجی شاهد خدمات بسیاری بودیم.
جمالی نژاد ضمن تقدیر از مدیران امور مشارکت ها، ادامه داد: طی این مدت ۲ و نیم برابر ۱۰ سال گذشته جلسات هماهنگی برگزار شد و با همدلی و دلسوزی های بسیار مدیران توانستیم به موفقیت های بسیاری دست یابیم.
وی یادآور شد: پروژه های عمرانی شهرداری اصفهان در قالب هزار و ۱۸۰ پروژه مختلف در محلات مختلف شهر اصفهان به بهره برداری رسید.
شهردار اصفهان ابراز کرد: می توانیم به جرات بگوییم شهر اصفهان جزو معدود شهرهای کشور است که توانسته هر هفته پروژه های عمرانی مختلف را بهره برداری کند.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه بسیاری از پروژه های که اخیرا در شهر اصفهان  افتتاح می شوند، طی ماه های اخیر کلنگ زنی شده است که این همت جمعی مدیران شهری را نشان می دهد.
وی با اشاره به پروژه های ناتمام دوران قبل، اضافه کرد: در این میان پروژه های بزرگی مانند سالن اجلاس، تکمیل فازهای مختلف میدان امام علی (ع) و پروژه قطار شهری جزو پروژه های ناتمام گذشته بودند که با موفقیت در راستای تکمیل آنها گام برداشتیم.
شهردار اصفهان تاکید کرد: پس از یک ماه استفاده آزمایشی از خط اول قطار شهری که یکی از پروژه های دیرین شهر اصفهان است، امروز بازخوردهای خوبی از این پروژه دریافت کردیم.
وی اضافه کرد: خط دوم قطار شهری به همت همکاران در حال ساخت است و امروز شاهد امضای تفاهم نامه همکاری خط سوم قطار شهری بودیم.

شهردار اصفهان با تاکید بر افتتاح سریع پروژه استقلال گفت: تقاطع غیر هم سطح استقلال پروژه ای عظیم بوده  که با همکاری شرکت عمران در بازده زمانی کوتاهی به ثمر رسید.
وی خبر داد: بعلاوه تقاطع غیر هم سطح والایی در جنوب شرق اصفهان درحال آماده شدن است و کمتر از یک ماه دیگر افتتاح خواهد شد.
وی ادامه داد: همه این پروژه ها آماده بهره برداری است و منتظر افتتاحیه رسمی آنها هستیم.
شهردار اصفهان افزود: تعریض پل فلزی، تقاطع غیر هم سطح شهید مطهری، دوربرگردان های احمدآباد  و پروژه پردیس بزرگ شرق و پروژه ۳۰۰ هکتار از جمله دیگر طرح های در حال اجرا در شهر هستند.
جمالی نژاد خاطر نشان کرد: دیگر پروژه های شهری  شامل دولت‌خانه صفویه که توسط سازمان نوسازی بهسازی شد، پردیس هنر که دارای معماری خاصی است و توسط یکی از بهترین معماران کلید خورد تا دوماه اینده تکمیل خواهد شد.
وی به اجرای پمپ بنزین های سبک شهر اشاره کرد و افزود: پمپ بنزین های سبک  الگویی برای کل کشور شد و برای اولین بار در شهر اصفهان کلید خورد.
شهردار اصفهان در خصوص سالن شهدا اعلام  کرد: دو سقف این سالن  ساخته شده  و تا یک ماه آینده سوله های این سالن نیز راه اندازی خواهند شد و تا پایان سال افتتاح می شود.
وی به  ساماندهی مشاغل شهری اشاره کرد و تصریح کرد:  برای نخستین بار در شهر اصفهان شاهد پروژه های عظیمی در حوزه ساماندهی مشاغل بوده ایم و می توان گفت از بعد از انقلاب چنین حرکتی بی نظیر بوده است.
وی در خصوص پروژه مشارکتی ابراز کرد: تفاهم نامه همکاری این طرح ها را امضا کرده ایم به عنوان مثال شهرک صنایع چوبی و مبل که اقدام بسیار ارزشمندی بود .
جمالی نژاد با بیان اینکه بزودی فاز اول شهرک سلامت افتتاح می شود گفت: ۱۷ مردادماه با حضور وزیر بهداشت فاز اول شهرک سلامت به بهره برداری خواهد رسید.
وی همچنین ادامه داد: بازار گل و گیاهان دارویی که یکی از بازارهای شاخص در مرکز کشور و در شرق اصفهان است  بهمراه سورتینگ بازار خشکبار  به سرعت در حال پیشرفت است و تا پایان سال مجموعه های مختلف آن به بهره برداری می رسد.
وی عنوان کرد: بازار موتورسیکلت و دوچرخه و دوچرخه های برقی، سورتینگ که اخیرا در میوه تره بار کار شده است هم از دیگر طرح های اجرای در شهر اصفهان است.
وی در خصوص ساماندهی مشاغل افزود: اخیرا برای ساماندهی مشاغل در ادامه پروژه های قبلی که سال های گذشته افتتاح شده در شهرک امیر کبیر و پروژه های جنبی آن در مدت کوتاهی گام های موثری برداشته شده است.
وی  با اشاره به پروژ های تفریحی در ناژوان گفت: پروژه های این بخش همچون آکواریوم، باغ صدف ها و باغ خزندگان افتتاح شد.

وی افزود: خطوط بی آر تی و نهضت آسفالت که در طول یکسال بیش از یک میلیون تن آسفالت مصرف شد هم از دیگر طرح های شهرداری اصفهان بودند که با موفقیت اجرا شد.
شهردار اصفهان ادامه داد: تکمیل ۴۴ خیابان در شهر، بوستان غرب اصفهان، بوستان ولایت در جنوب شهر اصفهان  از جمله پروژه های در حال تکمیل هستند.
جمالی نژاد تصریح کرد: پروژه نگین شهر از پروژه های شاخصی است  که دارای ظرفیت ۲۰۰ خودرو بوده  و تعداد واحدهای تجاری اداری بسیار خوبی را داراست بزودی به بهره برداری می رسد. 
وی همچنین تاکید کرد: مساحت مبلمان شهری ۵ هزار متر مربع و ۲۱ متر مربع زیربنا  دارد و تا هفته آینده این پروژه افتتاح خواهد شد.

کد خبر 312794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.