صدای پیرسالاری و بی توجهی به زنان در کابینه دوازدهم شنیده می شود

دبیر کل حزب ندای ایرانیان گفت: متاسفانه اخباری شنیده می شود که علیرغم لزوم جوانگرایی در کابینه، کماکان صدای پیر سالاری و کم رنگ شدن نقش زنان در دولت شنیده می شود.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری ایمنا، مجید فراهانی دبیر کل حزب ندای ایرانیان صبح امروز در سومین کنگره سراسری این حزب با اشاره به صدور فرمان مشروطیت در یک قرن پیش گفت: همواره این سوال در اذهان مردم است که چرا نهال توسعه همه جانبه که در کشورهای غربی پایدار ماند، در کشور ما توفیقی کسب نکرد.

فراهانی علل توسعه نیافتگی کشور را دو دلیل عنوان کرد، و ادامه داد: از مهمترین علل ناپایداری پیروزی های مقطعی، فقدان نهاد سازی و تشکل سازی بوده است. دومین ناکامی نیز عدم توفیق در رسیدن به مدلی برای همسو سازی نیروهای فعال جامعه است.

وی افزود: حضور طبقه متوسط در نقاط عطف باعث پیروزی هایی مقطعی گفتمان اصلاح طلبی شد.

فراهانی گفت: امروز که سه سال از تاسیس حزب ندای ایرانیان می گذرد، این حزب بیش از ۷ هزار عضو در ۱۲۵ شهر کشور را به خود اختصاص داده است و ندای ایرانیان، اصلاحات گام به گام را مهمترین استراتژی خود می داند.

وی با بیان اینکه تبلیغ فضای گفتگوی ملی به نفع توسعه کشور خواهد بود، افزود: استراتژی گفتگوی تمدن ها در سیاست خارجی که ادامه آن در گفتمان رئیس جمهور محترم و پروژه موفق برجام دیده شد، به آقای ظریف و سردار سلیمانی کمک خواهد کرد تا دوشادوش یکدیگر امنیت ملی را حفظ کنند.

فراهانی با بیان اینکه حمایت ما از دولت روحانی، توام با هدایت و پشتیبانی است، اظهار داشت: نمی توانیم بپذیریم دولتی که با پرچم تحول خواهی بر سر کار آمده است، به خواست ۲۴ میلیون توجه نکند.

وی در پایان گفت: متاسفانه اخباری شنیده می شود که علیرغم لزوم جوانگرایی در کابینه، کماکان صدای پیر سالاری و کم رنگ شدن نقش زنان در دولت شنیده می شود.

کد خبر 312786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.