نقش راهبردی حزب‌الله در پاسداری از استقلال لبنان

مدیر موسسه مطالعاتی شفقنا در لندن گفت: حزب‌ الله نه تنها داعش را در لبنان شکست داد بلکه در شرایطی که سوریه به شدت نیاز به کمک داشت دمشق را نیز یاری کرد.

به گزارش گروه پایداری خبرگزاری ایمنا؛ کاترین شکدام، مدیر مطالعات خاورمیانه در موسسه شفقنا در لندن در گفتگو با پرس تی وی ضمن تاکید بر نقش راهبردی جنبش حزب‌ الله لبنان گفت: حزب‌ الله نه تنها داعش را در لبنان شکست داد بلکه در شرایطی که سوریه به شدت نیاز به کمک داشت دمشق را نیز یاری کرد.

شکدام نقش حزب الله در سوریه را بسیار حیاتی توصیف کرد و افزود حزب اللهنقش جنبش آزادی بخش را در سوریه ایفا کرد.

وی در پاسخ به سخنان سعد الحریری، نخست وزیر لبنان که در گفتگو با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، حزب الله را نهادی بی فایده برای لبنان لقب داده بود، تاکید کرد انتقاد از حزب الله و زیر سوال بردن ماهیت وجودی این نیروی مقاومت خیلی ساده است اما نباید فراموش کنیم که لبنان به علت فداکاری و اقدام های حزب الله کشوری آزاد و مستقل است.

این کارشناس امور خاورمیانه گفت هنگامی که تروریست های داعش مرزهای لبنان را تهدید می کردند ارتش این کشور کجا بود. مقام های دولتی لبنان و نمایندگان پارلمان این کشور به سادگی و آزادانه از حزب الله انتقاد می کنند اما هیچ یک از آنان کوچکترین قدمی برای ایجاد امنیت و ثبات در کشورشان و در حفاظت از مرزهاشان در برابر تهاجم داعش و وهابیت برنداشته اند.

کاترین شکدام افزود سعد حریری به رژیم عربستان اجازه داد هزینه های تبلیغاتی او را تامین کند اما در مقابل، رژیم آل سعود جواز دخالت در امور داخلی لبنان را دریافت کرد.

وی تاکید کرد هم اکنون اکثریت مردم لبنان پشتیبان حزب الله هستند و حمایت آنان از حزب الله هیچ ارتباطی به مذهب و سیاست ندارد بلکه مردم به خوبی می دانند اگر کشورشان امروز استقلال و تمامیت ارضی دارد به لطف فداکاری های حزب الله است و به این علت است که آرمانحزب الله چیزی جز مقاومت نیست. مقاومت در برابر رژیم تجاوزگر اسرائیل و در برابر تجاوزگری وهابیت، زیرا وهابیت دشمن مشترک همه ملت ها، مذاهب و قومیت ها به شمار می آید و حزب الله این را به خوبی می داند.

جنبش حزب الله لبنان موفق شد تروریست های تکفیری از به طور کامل از منطقه مرزی با سوریه پاکسازی کند.

نیروهای حزب الله بیش از 90 درصد مناطق شهر عرسال را در شمال شرق سوریه پاکسازی کرده اند. گزارش حاکیست ده ها تروریست تکفیری در جریان این عملیات حزب الله به هلاکت رسیده اند. عملیات حزب الله برای آزادسازی عرسال نزدیک به یک هفته پیش آغاز شد. جنبش حزب الله لبنان از سال 2011 تاکنون در پشتیبانی از ارتش سوریه و در جنگی که تروریست های تکفیری با همراهی دولت های خارجی در این کشور به راه انداختند مشارکت دارد.

کد خبر 312784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.