مبلمان شهری مهم ترین بخش پروژه نگین شهر است

قائم مقام شهردار اصفهان در امور سرمایه گذاری و مشارکت گفت: مبلمان شهری مهم ترین بخش پروژه نگین شهر است و این بخش قسمتی برای تأمل بخش خصوصی و عمومی پروژه است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مرتضی حسام‌نژاد در مراسم افتتاح پروژه مشارکتی نگین شهر در قالب شصت و پنجمین برنامه «هر هفته چند افتتاح»، با تبریک دهه کرامت اظهار کرد: محلی که در آن قرار داریم در گذشته کارخانه ریسندگی و بافندگی به نام صنایع پشم بود که در دهه‌های ابتدایی انقلاب قسمتی از آن تفکیک و تعدادی واحد مسکونی در آن ساخته شد. قسمت اصلی کارخانه باقی ماند که در حال حاضر، بنای تاریخی آن نیز نگهداری و مرمت شده است.
وی افزود: شهرداری قسمت دیگر این کارخانه را تملک و پروژه نگین شهر را در آن احداث کرد که مشتمل بر مبلمان شهری و مجموعه تجاری- اداری است. همچنین در قسمتی که از خیابان چهارباغ بالا به سمت بنای تاریخی کارخانه دید داشت قسمت پیش‌بینی و طراحی کردیم که بنای تاریخی به خوبی قابل مشاهده باشد. این بنا در حال حاضر در اختیار معاونت فرهنگی شهرداری اصفهان است. سردر کارخانه نیز توسط شرکت نوسازی و بهسازی مرمت شده که با معماری مدرن پروژه به خوبی عجین شده است.
حسام‌نژاد گفت: شهرداری اصفهان برای احداث این مجموعه با بنیاد مستضعفان و به طور مشخص با شرکت ونک پارک مشارکت کرد و شرکت سادن اسپادانا طراح و مشاور این پروژه بوده است.
قائم مقام شهردار اصفهان در امور سرمایه گذاری و مشارکت با اشاره به احداث پروژه مشارکتی نگین شهر با ۲۱ هزار مترمربع زیربنا ادامه داد: طبقه زیرین به پارکینگی به مساحت ۶ هزار مترمربع با ۲۰۰ واحد جای پارک اختصاص داده شده و با وجود پارکینگ بزرگ چهار طبقه در روبه‌روی این مجموعه، مشکل پارک ماشین به طور کامل حل می‌شود.
حسام‌نژاد از وجود ۱۳۶ واحد تجاری و اداری در پروژه نگین شهر خبر داد که بین شهرداری اصفهان و سرمایه‌گذار تقسیم شده است.
وی مبلمان شهری را مهم‌ترین بخش این پروژه خواند و گفت: این بخش قسمتی برای تأمل بخش خصوصی و عمومی پروژه است. همیشه معابر به قصد عبور ساخته می‌شوند ولی این فضا به عنوان میعادگاهی برای تأمل شهروندان اصفهانی و همچنین مسافران در نظر گرفته شده است. همچنین قرار است معاونت فرهنگی شهرداری اصفهان برنامه‌هایی برای این بخش طراحی کند که قابلیت حضور خانواده‌ها را داشته باشند.

حسام‌نژاد بیان داشت: در پروژه نگین شهر سه تعامل بین بخش خصوصی و عمومی اتفاق افتاده است؛ اولین مورد مشارکت بخش خصوصی و عمومی در احداث پروژه بوده است. معمولاً بخش عمومی اختیارات، امکانات و منابع وسیعی در اختیار دارد و بخش خصوصی نیز انعطاف‌پذیری و قدرت و سرعتی خوبی دارد که تعامل این دو بخش در این دوره از شهرداری و شورای شهر به خوبی ملموس بود و پروژه‌های افتتاح شده در این دوره، جزء افتخارات شهرداری و شورای شهر است.
قائم مقام شهردار اصفهان در امور سرمایه‌گذاری و مشارکت ادامه داد: تعریف درست تعامل بخش خصوصی و عمومی در این دوره اتفاق افتاد و در سال ۹۵ به اندازه دو و نیم برابر مجموع ۱۰ سال گذشته پروژه داشتیم که آینده خوبی را برای شهر اصفهان ترسیم می‌کند.
وی اظهار کرد: دومین تعامل بین بخش خصوصی و عمومی در پروژه نگین شهر، بخش مبلمان شهری است و سومین تعامل نیز بحث TOD است. کسانی که از جنوب کشور به اصفهان وارد می‌شوند و شهروندانی که از جنوب شهر به سمت شمال شهر می‌روند می‌توانند خودروی خود را در این محل پارک کنند و با مترو و حمل و نقل عمومی به مرکز شهر بروند که به نوعی عجین شدن ترافیک عمومی و خصوصی است.
حسام‌نژاد گفت: افتتاح نخستین طرح TOD (توسعه بر مبنای ترافیک) و اهدای نشان برتر پروژه‌های مشارکتی دو نمونه از اولین تجارب شهرداری اصفهان در احداث این پروژه‌ بود. این نشان در سه رده برنزین، سیمین و زرین اهدا می‌شود که امیدواریم پروژه نگین شهر در آینده نزدیک به رده زرین برسد که به پروژه‌هایی اختصاص می‌یابد که شامل ضمانت‌های بعد از بهره‌برداری هستند.
وی تصریح کرد: افتتاح یک ساختمان تولد یک موجود زنده و آغاز راه است و روح اصلی توسط خریداران و مالکان واحدهای این مجموعه به آن تزریق می‌شود. امیدوارم شاهد نهایت رشد و رونق در پروژه نگین شهر باشیم و رضایت خاطر سرمایه‌گذاران، خریداران، فعالان اقتصادی و شهروندان فراهم شود. همچنین امیدوارم ایده بخش مبلمان شهری که نخستین تجربه است موفق شود.

وی در پایان با بیان اینکه اصفهانی‌ها از بنیاد مستضعفان با ترکیب مدیریتی فعلی توقع بیشتری دارند، گفت: قرار است بنیاد مستضعفان دو پروژه شهربازی هیجان‌انگیز شرق اصفهان و ادامه خط یک مترو را نیز در اصفهان اجرا کند که تفاهم‌نامه مربوط به مترو، صبح امروز در دفتر استاندار اصفهان تنظیم شد.

کد خبر 312773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.