میزان ارتعاشات مترو در فاز سوم به حداقل رسیده است/جای نگرانی وجود ندارد

مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: امروز طی آزمایش هایی پایش فاز سوم خط یک مترو انجام گرفت و مشخص شد که ارتعاشات به حداقل رسیده و جای نگرانی وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فریدون الهیاری صبح امروز در مراسم تست ارتعاشات فاز ۳ خط یک مترو با بیان این مطلب گفت: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور و سازمان قطار شهری تفاهم نامه ای را با محوریت استانداری اصفهان در سال ۱۳۹۱ منعقد کردند که بر طبق آن باید تمهیداتی در خصوص پیش بینی مشکلاتی که در خط یک مترو حدفاصل ایستگاه میدان امام حسین(ع) تا سی و سه پل رخ می دهد اندیشیده شود.

فریدون الهیاری افزود:  بخشی از این کار مربوط به روسازی، بخشی مربوط به ریل گذاری و بخشی دیگر مربوط به فرش پیو بود که در این مسیر ارتعاشات را کاهش بدهد که این کار با نظارت انجام گرفت. منتها نکته دیگری که در آن صورت جلسه مطرح شد بحث پایش و مانیتورینگ همزمان در بهره برداری بود که اگر اشکالی در ریل ها، سازه ها و حرکت قطار به وجود بیاید کنترل شود و پیشگیری های لازم صورت بگیرد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بحث افتتاح مترو مطرح شده بود، ما اعلام کردیم که باید خیال ما از پایش مانیتورینگ راحت شود و بعد این کار اتفاق بیفتد.

مدیرکل اداره میراث فرهنگی استان اصفهان عنوان کرد: خوشبختانه در هفته گذشته جلسه ای برگزار شد و مذاکرات خوب و سازنده ای در آن صورت گرفت و این عزم را در شهرداری و سازمان قطار شهرداری دیدیم که نگرانی های دوستان میراث فرهنگی در این خصوص برطرف شود.

وی با اشاره به برگزاری مراسم تست ارتعاشات فاز سوم خط یک مترو اظهار کرد: امروز طی آزمایش هایی پایش انجام گرفت و مشخص شد که ارتعاشات به حداقل رسیده و جای نگرانی وجود ندارد و بر اساس صحبتی که با دوستان قطار شهری داشتیم هفته آینده همه سنسورها نصب شده و پایش و مانیتورینگ آغاز خواهند شد و با شروع مانیتورینگ و پایش، بهره برداری از مترو جای نگرانی برای دوستان میراث فرهنگی نخواهد داشت.

وی در پاسخ به این سوال که آیا می توان این اطمینان را به همه شهروندان اصفهان بخشید که میزان ارتعاشات فاز سوم خط یک مترو به زیر صفر رسیده عنوان کرد: بله، طبق آنچه ما مشاهده کردیم میزان این ارتعاشات زیر حد مجاز است و به یک سوم رسیده است. اما بالاخره مسئله پایش و مانیتورینگ برای ما اهمیت دارد و دوستان قطار شهری هم این مسئله را مطرح کرده اند که پایش و مانیتورینگ به صورت کاملا شفاف هم برای سازمان میراث فرهنگی و هم قطار شهری اصفهان روشن باشد و انشالله برای شهروندان هم این امکان را فراهم کنند.

وی درخصوص نگرانی دیگر نمایندگان میراث درباره منحرف شدن مسیر مترو گفت: بررسی های ما درباره حرکت مترو از ایستگاه سی و سه پل تا میدان امام حسین(ع) نشان می دهد که پیش بینی های لازم صورت گرفته و جای نگرانی نیست./

کد خبر 312763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.