تست ارتعاشات قطار شهری اصفهان برای اولین بار در کشور / انجام تست با هدف رفع نگرانی ها

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان تاکید کرد: با توجه به وجود آثار تاریخی با ارزش در شهر اصفهان، برای نخستین بار در کشور تست ارتعاشات فاز سوم خط یک قطار شهری اصفهان با حضور جمعی از مدیران شهری اصفهان انجام شد.

علیرضا صلواتی در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: اتفاقی که امروز شاهد آن هستیم این است که برای راه اندازی فاز سوم خط یک قطار شهری اصفهان نگرانی هایی به جهت مباحث میراثی وجود داشت، از این رو تست ارتعاشات انجام شد تا نگرانی های ایجادشده، برطرف شود.

وی تاکید کرد: اصفهان شهر موزه است که برخی آثار تاریخی آن در جهان زبانزد است و ما باید برای حفظت از آنها بکوشیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان ادامه داد: جالب تر اینکه در زیرزمین اصفهان هم شهر موزه ای وجود داشته که بخشی از بقایای آن هنگام حفر تونل مترو کشف شد و قرار است این آثار مکشوفه در موزه های ایستگاه های تختی، انقلاب، سی و سه پل و میدان امام حسین(ع) به نمایش گذاشته شود.

وی انجام تست ارتعاشات فاز سوم خط یک قطار شهری اصفهان را ضروری دانست و افزود: اگر قرار است به نوعی تفاهمی بین سنت و مدرنیته ایجاد کنیم لازم است الزامات سنت را رعایت کنیم.

صلواتی اظهارکرد: پاسداشت آثار تاریخی و میراثی برای همه واجب است، اما در کنار این حفاظت باید از جریان و روند مدرنیسم و تحول، رشد و توسعه حمل ونقل هم غافل نباشیم.

وی تصریح کرد: این اتفاق برای اولین بار در کشور رخ داد چون اصفهان می خواهد حساسیت های خود را حفظ کند و به نگرانی ها درباره تاثیر قطارشهری بر پایداری آثار تاریخی اصفهان پایان دهد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان تاکید کرد: سازگاری سنت و مدرنیسم ایجاد شده می تواند کمک کند ضمن حفظ میراث فرهنگی و جذابیت های تاریخی، توسعه و رفاه برای شهروندان و گردشگران ایجاد شود.

کد خبر 312758

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.