عبور مترو از محور تاریخی بر عبور و مرور در حوزه گردشگری تاثیر گذار است

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: عبور مترو از محور تاریخی می تواند بر عبور و مرور در حوزه گردشگری تاثیر گذار باشد و سبب کاهش بار ترافیکی در منطقه مرکزی شهر شود.

اصغر آذربایجانی در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهار داشت: فاز اول و دوم خط یک مترو با موفقیت انجام شده و فاز سوم خط یک نیز در حال آزمایش است.
وی افزود: دغدغه مدیران شهری عبور مترو از خیابان چهارباغ و محور تاریخی اصفهان بود که با آزمایش لرزه نگاری عبور مترو از محور تاریخی با حضور کارشناسان میراث فرهنگی نهایی می شود و خط یک مترو به صورت کامل مورد بهره برداری قرار می گیرد و شاهد عبور خط مترو از شهرک قدس خیابان امام خمینی(ره) تا ترمینال صفه هستیم و ۲۱ کیلومتر خط یک مترو به صورت کامل مورد بهره برداری قرار می گیرد.
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مترو از وسایل حمل و نقلی است که در تمام کشورهای و در شهرهای  تاریخی مهم دنیا نیز استفاده می شود.
وی بیان کرد: خط یک مترو نیز از همین جهت طراحی و راه اندازی شد و عبور مترو از محور تاریخی می تواند بر عبور و مرور در حوزه گردشگری تاثیر گذار باشد و سبب کاهش بار ترافیکی در منطقه مرکزی شهر می شود.
آذربایجانی عنوان کرد: عملیات اجرایی خط دوم مترو که محور شرقی- غربی اصفهان است و از میدان امام خمینی عبور می کند به زودی و به سرعت انجام می گیرد.
وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با راه اندازی خطوط یک، دو و سه مترو اصفهان شاهد توسعه حمل و نقل عمومی اصفهان باشیم و بتوانیم آینده ای مطلوب برای زندگی در این استان ایجاد کنیم.

کد خبر 312756

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.