عبور خط مترو از خیابان چهارباغ از استانداردهای لازم برخوردار است

شهردار اصفهان گفت: بر اساس گزارش های اخیر دانشگاه علم و صنعت، عبور خط مترو دارای استانداردهای لازم عنوان شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی جمالی نژاد ساعتی پیش در مراسم تست ارتعاشات فاز ۳ خط یک مترو اصفهان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اینکه یکی از بزرگترین دغدغه های سازمان میراث فرهنگی عبور قطار شهری از مسیر خیابان چهارباغ  و رد شدن خط دوم از زیر میدان امام (ره) اصفهان بود، در صدد رفع این مشکل بر آمدیم.
وی افزود: خوشبختانه با برگزاری جلسات متعدد با سازمان میراث فرهنگی استان و همچنین تهران و پس از رایزنی های بسیار با استانداری، مدیران شهری و اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان این مشکل مرتفع شد و مسیر قطار شهری تغییر کرد.
شهردار اصفهان تصریح کرد: در خصوص خیابان چهارباغ به دلیل اینکه مسائل خاصی مد نظر مسئولان میراث فرهنگی بود از این سازمان خواستیم افرادی را برای پایش و ارزیابی استاندارهای لازم عبور این خط بفرستند. 
وی یادآور شد: پس از مشاوره های بسیار، دانشگاه علم و صنعت به عنوان معتمد ارزیابی های سازمان میراث فرهنگی انتخاب شد.
شهردار اصفهان با بیان اینکه نتیجه ارزیابی ها مشکلی در پی نداشته است، گفت: بر اساس گزارش های اخیر دانشگاه علم و صنعت، عبور خط مترو دارای استانداردهای لازم عنوان شد.
وی با تاکید بر اینکه که بیش از  یک ماه از این خط استفاده آزمایشی شده است، خاطر نشان کرد: امروز بازرسان ارزیابی میراث و دانشگاه علم و صنعت پایش نهایی را انجام می دهند تا قبل از راه اندازی رسمی نتایج ارزیابی ها اعلام شود.
وی همچنین گفت: تاکنون مجموع این ارزیابی ها نتایج خوبی به همراه داشته و امروز می توانیم با خیال راحت خط جدید را افتتاح کنیم.
شهردار اصفهان از بهره برداری ایستگاه آزادی قطار شهری خبر داد و گفت: ایستگاه آزادی آماده بهره برداری است و ظرف یک تا ۲ ماه آینده بهره برداری خواهد شد.

کد خبر 312754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.