اختصاص ۶۵۰ میلیارد تومان تسهیلات به استان اصفهان برای توسعه و اشتغال روستایی

اردستان - معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور با بیان اینکه در سال جاری بالغ بر دو هزار و ۳۰۰میلیارد تومان با همکاری بانکهای سینا، پارسیان، پست بانک و کشاورزی وام ۸ درصدی برای اجرای طرحهاتوان افزایی اشتغال در روستاها پرداخت میشود یادآورشد: حدود ۶۵۰ میلیارد تومان آن سهم استان اصفهان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان اردستان، سیدابوالفضل رضوی در جمع دهیاران و منتخبین شوراهای اسلامی روستاهای شهرستان اردستان مسئله اشتغال و کمبود درآمد را مهم دانست و گفت:اگر آن روزی که مقام معظم رهبری از اقتصاد مقاومتی نام بردند با جدیت آن را دنبال میکردیم امروز وضعیت اینگونه نبود.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور با بیان اینکه امروزه روستائیان تولیدکنندگان بی نشان، کم مصرف و پر بهره برای کشور هستند افزود:جاده هایی که امروز ما میسازیم باید درجهت آبادانی روستا و اقتصاد آن باشد نه برای رفاه عده ای پولدار که به قصد ویلاسازی به روستا می آیند.

وی کار را عامل تولید ثروت دانست و اظهار کرد:با استفاده از اقتصاد مقاومتی میشود در روستاها اشتغال و ثروت ایجاد کرد.
رضوی بااشاره به اینکه در فقه اسلامی آمده است که مسلمان میتواند مقداری از زکاتش را به غیر مسلمان بپردازد گفت:معنی این حرف این است که جامعه اسلامی باید ثروتمند تر جامعه غیر اسلامی باشد.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهورباتوجه به اینکه دولت از اشتغال در روستاها حمایت میکند و وام های کم بهره را در اختیار آنها قرار می دهد تصریح کرد: درصورت مشارکت ۲۰۰ خانوار در طرح اشتغال زایی دولت ۴ برابر سرمایه آورده آنها وام با کارمزد ۳ درصد و با تنفس یک الی دو ساله در اختیارشان قرار میدهد.
وی با بیان اینکه در سال جاری  بالغ بر دو هزار و ۳۰۰میلیارد تومان با همکاری بانکهای سینا، پارسیان، پست بانک و کشاورزی وام ۸ درصدی برای اجرای طرحهاتوان افزایی اشتغال در روستاها پرداخت میشود یادآورشد: حدود ۶۵۰ میلیارد تومان آن سهم استان اصفهان است.
وی در پایان بااشاره به منطقه کویری اردستان بر سرمایه گذاری برروی سنگ های زینتی و داروهای گیاهی دراین منطقه تاکید کرد.

کد خبر 312714

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.