دوره‌های آموزش خبرنگاری به لحاظ تقویت خبرنگاران در هر حوزه لازم است

دبیر شورای سیاست گذاری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت:دوره‌های آموزش خبرنگاری به لحاظ تقویت شدن خبرنگاران در هر حوزه لازم است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، دکتر پیمان ادیبی بعد از ظهر امروز در نشست تبادل نظر و ارزیابی اولین دوره آموزشی پودمانی خبرنگاری سلامت اظهار کرد: دوره اول پودمانی آموزش خبرنگاری سلامت با اهداف مشخص سال گذشته با موفقیت برگزار شد.

وی افزود: در حال حاضر نیاز به برگزاری دوره‌های بیشتر خبرنگاری سلامت احساس می شود.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: در هفته هر روز یک خبرنگار برای پاسخ به سؤالات با مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی تماس می‌گیرند و این در حال است که این موضوع در ۱۰ سال، قبل سالی یک‌بار اتفاق می‌افتاد.

وی با اشره به اینکه برخی از خبرها فقط ارائه خبرهای منفی هستند، گفت: اما باید پشت تیترهای منفی هدف‌های مشخصی وجود داشته باشد تا فرد خواننده منفی فکر نکند.

ادیبی با تاکید بر اینکه در دنیای امروز اخبار بسرعت منتشر می شوند، بیان کرد: یک خبر در گروههای تلگرام و فضای مجازی بین ۵ تا ۷ ساعت مخابره می‌شود اما باید توجه داشت که صحت برخی از این خبرها تائید نشده‌اند.

وی افزود: مسؤولیت بررسی این کار با خبرنگاران است؛ دوره‌های آموزش خبرنگاری به لحاظ تقویت شدن خبرنگاران در هر حوزه لازم است.

وی ابراز کرد: امیدواریم در دومین دوره پودمانی آموزش خبرنگاری سلامت مشکلات و کاستی‌های دوره قبل برطرف شود و این دوره با نظم و انسجام بهتر و بیشتر برگزار شود.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز در این نشست اظهار کرد: دومین دوره پودمانی خبرنگاری سلامت در آینده نزدیک برگزار می‌شود.

کیانوش جهانپور افزود: این دوره، از ۶۰ ساعت به ۱۲۰ ساعت افزایش پیدا می‌کند و سعی‌مان بر این است که در این دوره همه نظرات خود را اعلام کنند و از حالت کلاسی خارج شود.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: در نظر داریم تا پس از پایان دومین دوره پودمانی خبرنگاری سلامت، اطلاعات به دست آمده تبدیل به یک کتاب جامع شود و اگر شرایط آن فراهم شود این کتاب را برای خارج از کشور هم آماده و ارسال کنیم.

وی با بیان اینکه این دوره خبرنگاری برای خبرنگاران سلامت نیز به نوعی یک فعالیت ارزشمند محسوب می‌شود، تأکید کرد: در نظر داریم تا این کلاس‌های این دوره در طول هفته حداقل یک‌بار برگزار شود و همه خبرنگاران در این دوره در کنار هم برای آموزش‌ها تلاش کنند و در پایان هفته نشست خبری در این رابطه برگزار شود.

دوره نخست دانش افزایی خبرنگاری سلامت، سال گذشته در ۶۰ ساعت جلسه آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد.

نظام آموزشی پودمانی، گونه‌ای از نظام‌های آموزشی است که در آن طراحی سامانهٔ آموزشی بر اساس نیازسنجی شغلی شکل گرفته ‌است.این دوره با حضور حدود ۵۰ نفر از خبرنگاران رسانه های مختلف و کارشناسان روابط عمومی حوزه سلامت اصفهان آغاز شد.

کد خبر 312711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.