تشکیل کارگروه مشترک پلیس و میراث فرهنگی در اصفهان

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از تشکیل کارگروه مشترک بین این فرماندهی و اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به منظور ارائه خدمات بیشتر به گردشگران در حوزه نظم و امنیت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ جهانگیر کریمی در حاشیه اولین کارگروه مشترک پلیس و اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان اظهار کرد: براساس آمارها در طول چهار سال گذشته بیش از 900 هزار گردشگر خارجی از مناطق گردشگری استان اصفهان بازدید کردند که اگر هر گردشگر هزار دلار با خود ارزآوری داشته باشد بالغ بر چهار هزار میلیارد تومان به اقتصاد کشور کمک کرده است.

وی جاذبه های گردشگری استان اصفهان را جایگزینی مهم برای بخش های صنعت و کشاورزی و کمک به حل مشکلات در حوزه اقتصاد و اشتغال عنوان کرد و اظهار داشت: باید اذعان کرد که یکی از مهمترین ملزومات و بستر های ورود گردشگران خارجی، امنیت است.

این مقام مسئول عنوان داشت: امروز به حمد الله کشور ما در بین کشورهای منطقه یکی امن ترین کشورهای دنیاست و همین موضوع باعث شده که گردشگران، ایران را به عنوان مقصد خود انتخاب کنند و علی رغم تبلیغات منفی که رسانه های معاند در خصوص نا امن بودن ایران برای گردشگران می کنند می بینیم که وجود امنیت و آرامش، نشاط عمومی و میهمان نوازی مردم توسط خود گرشگرانی که به کشور ما سفر می کنند به تمام دنیا منتقل می شود.

وی یکی از رضایتمندی های گردشگران در نظر سنجی های صورت گرفته از آنان را ،امنیت بالای کشور و استان عنوان کرد و اظهار داشت: مسلماً امنیت نقش بسیار مهم و اساسی در صنعت گردشگری امروز دنیا ایفا می کند و بنابر این همه دستگاه ها، ارگان ها و سازمان ها می بایست برای ارتقای امنیت گردشگران هرچه بیشتر با هم همکاری و همراهی داشته باشند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان با بیان اینکه پیش بینی می شود در سال های آینده با موج گسترده ای از سفر گردشگران خارجی به سطح کشور به ویژه استان اصفهان مواجه باشیم گفت: به همین جهت لازم است دستگاه های مختلف با برپایی جلسات و نشست های هم اندیشی بسترها و زمینه های ارتقای هرچه بیشتر امنیت گردشگران را فراهم نمایند.

کریمی تصریح کرد: برهمین اساس اولین کارگروه مشترک بین پلیس و اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در محل معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان برگزار و زمینه های استفاده از توانایی ها و ظرفیت های دوطرف در خصوص اجرای طرح های مشترک مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی از برپایی همایش امنیت و گردشگری با حضور کارکنان انتظامی حوزه مناطق گردشگری و کارشناسان اداره میراث فرهنگی استان در هفته آینده خبر داد و گفت: تبادل طرح های علمی و تحقیقاتی دفتر تحقیقات کاربردی پلیس اصفهان با اداره میراث فرهنگی در حوزه امنیت و گردشگری،برنامه ریزی ، تقویت و آموزش نیروهای کلانتری های حوزه استحفاظی محورهای گردشگری توسط پلیس پیشگیری استان و ایجاد شرایطی امن برای مکان های گردشگری و ارائه خدمات ویژه و رسیدگی سریع و فوری به مشکلات احتمالی گردشگران از دیگر مصوبات این جلسه بود.

کد خبر 312699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.