پیش‌بینی منابع داخلی و خارجی برای خط دو مترو اصفهان/آمادگی ایجاد فاینانس ۶۰۰میلیون دلاری

استاندار اصفهان گفت: برای خط دو مترو شورای شهر ۱۵ هزار میلیارد ریال منابع مالی پیش بینی کرده و دولت نیز آماده ایجاد فاینانس ۶۰۰ میلیون دلاری خارجی برای این خط است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا رسول زرگرپور در جلسه شورای سازمان قطار شهری اصفهان، اظهارداشت: پروژه مترو یکی از اصلی ترین، حیاتی ترین و زیست محیطی ترین پروژه های شهری بشمار می رود که طی ۴ سال گذشته پیگیری های اساسی صورت گرفته و به نتایج عملی نیز رسیده است.
وی به وضعیت خطوط مترو اصفهان اشاره کرد و افزود: تا پایان شهریور ماه لاین شرقی خط یک مترو کامل خواهد شد و تا پایان اسفند ماه سال جاری خط یک مترو با تجهیزات، امکانات و ایستگاه ها به طورکامل به بهره برداری خواهد رسید.
استانداراصفهان با بیان اینکه طی ۲ تا ۳ هفته آینده فاز سوم خط یک مترو نیز به صورت آزمایشی آماده مسافرگیری خواهد شد، افزود: تمام مراحل ایمنی و استانداردها با رعایت کلیه ی قوانین و ضوابط برای مسافرگیری آزمایشی باید مورد توجه قرار گیرد.
زرگرپور به وضعیت خط ۲ مترو اشاره کرد و افزود: طراحی های این خط به طور کامل انجام شده است و در برخی از قطعات پیمانکار مشخص و در برخی دیگر مناقصات در حال انجام است.
استانداراصفهان با بیان اینکه برای این خط شورای شهر ۱۵ هزار میلیارد ریال منابع مالی پیش بینی کرده است، اضافه کرد: دولت آماده ی ایجاد فاینانس ۶۰۰ میلیون دلاری خارجی برای این خط است.
وی با تاکید بر اینکه طی یک ماه آینده باید پیشنهادات لازم برای ایجاد فاینانس خارجی اعلام شود، افزود: این پیشنهادات باید برای تصمیم گیری و تصویب به شورای اقتصاد ارسال گردد.
زرگرپور به وضعیت خط ۳ مترو اشاره کرد و افزود: مطالعات نقشه برداری و عقد تفاهمنامه با بنیاد مستضعفان برای اجرای این خط صورت گرفته است و باید هرچه سریعتر مطالعات این خط تکمیل گردد تا برنامه ی زمانبندی برای عملیات اجرایی صورت گیرد. 
استانداراصفهان در پایان اظهارداشت: از مدیریت شهری در دوره پنجم انتظار می رود که اهمیت و اولویتی را که مدیریت استان و مدیریت شهری در دوره ی چهارم به این پروژه حیاتی داشته اند ادامه دهند و برنامه های زمانبندی و اجرایی این پروژه را که ماحصل سال ها کار کارشناسی و اجرایی است و به تصویب رسیده است را با قوت پیگیری کنند.

کد خبر 312691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.