کرانچار به دنبال تکرار روزهای خوش قهرمانی

سپاهان به عنوان پرافتخارترین تیم لیگ برتر در آغاز لیگ هفدهم با زلاتکو کرانچار آرزوهای دور و درازی در پیش روی خودش می‌بیند.

خبرگزاری ایمنا - گروه ورزشی - مسعود افشاری: زلاتکو کرانچار برای چهارمین فصل به عنوان سرمربی تیم سپاهان افتتاحیه مسابقات لیگ را به چشم خواهد دید تا ماراتن نماینده فوتبال اصفهان با رقبای خودش در لیگ برتر آغاز شود. کرانچار که در اوایل لیگ یازدهم جانشین لوکا بوناچیچ شد و با سپاهان به عنوان قهرمانی دست پیدا کرد در شرایطی راهی لیگ هفدهم می‌شود که در شروع لیگ‌های دوازدهم، سیزدهم و چهاردهم سرمربی سپاهان در ابتدای فصل بود و بعد از یک دوری حدوداً سه ساله دوباره بر روی نیمکت پرافتخارترین تیم لیگ برتر نشسته است.

سپاهان با کسب پنج عنوان قهرمانی بالاتر از پرسپولیس و استقلالی قرار گرفته که هر یک سه عنوان قهرمانی در کارنامه خودشان دارند و این خودش یک افتخار بزرگ برای این باشگاه بین‌المللی است. با این حال از آخرین قهرمانی سپاهانی‌ها در لیگ دو سال گذشته و بعد از اینکه گلزنی مهدی شریفی در مقابل سایپا که در لیگ چهاردهم با اتفاقات دراماتیک شهر تبریز همراه شد سپاهان را بر روی قله لیگ چهاردهم قرار داد در دو فصل گذشته نماینده فوتبال اصفهان شرایط خوبی را پشت سر نگذاشت و در حقیقت دیگر خبری از مدعی همیشگی فوتبال ایران نبود.

سپاهان بدون حاشیه

شاید مهم‌ترین تفاوت سطح انتظار هواداران سپاهان نسبت به سال قبل این باشد که سپاهان همان روند رو به رشدی که در ۶ هفته پایانی لیگ با زلاتکو کرانچار دنبال کرد و تا پای چهارمی در لیگ هم پیش رفت در شروع لیگ امسال تکرار کند. بعد از یازدهمی با تیم مشترک حسین فرکی و ایگور استیماچ سپاهان در فصل قبل با عبدالله ویسی رویای زیادی در سر داشت ولی از همان ابتدا هم مشخص بود که تغییرات فراوانی که سرمربی جوان زردها در ترکیب تیمش ایجاد کرده بود در طول لیگ او را دچار مشکل خواهد کرد که همین اتفاق هم افتاد و سپاهان با ویسی قطع همکاری کرد. حضور کرانچار در سپاهان یک نفس تازه به روح تیم دمید و شوک روانی حاصل از حضور کرانچار خیلی زود جواب داد اما در این فصل شرایط متفاوت است و سپاهان با حفظ تعداد بسیار زیادی از بازیکنان فصل گذشته خودش حداقل به مانند تیم ویسی تغییرات نداشته است. البته موضوع دیگر هم تنشی است که در اردوی سپاهان امسال وجود نخواهد داشت چون عبدالله ویسی در تمام طول فصل قبلی سایه بازیکنانی مثل هادی عقیلی و رحمان احمدی را بالای سر خودش داشت و همین مسأله باعث شد تیم به حاشیه برود.

خریدهای منطقی

اگر از جدایی احسان حاج‌صفی فاکتور بگیریم که یک اتفاق نگران کننده برای سپاهان بود بازیکن دیگری از تیم جدا نشده که مد نظر کرانچار قرار داشته باشد و آنهایی که رفته‌اند از همان اواسط فصل هم جدایی‌شان تقریباً قابل پیش‌بینی بود به خصوص شجاع خلیل‌زاده که امسال لباس قرمز پرسپولیس را بر تن کرده است. در این بین بحث آمدن سرور جباروف ازبکستانی هم موضوع دیگری بود که نزدیک به دو ماه سپاهان را سرکار گذاشت و سرانجام به استقلال پیوست. با این حال و بر اساس شواهد موجود خریدهای فعلی سپاهان هم با نظر مثبت زلاتکو کرانچار جذب شده‌اند و حداقل از این لحاظ بهانه‌ای برای سرمربی کروات سپاهان وجود نخواهد داشت.

در لیست دروازه‌بانان سپاهان که تغییری ایجاد نشده و لی اولیویرا در کنار مهدی امینی دروازه‌بانان این تیم هستند. چند بازیکن دیگر مثل عارف غلامی، حسین پاپی، رسول نویدکیا، محمود قائدرحمتی، جلال علی‌محمدی، حسین فاضلی، مهرداد محمدی، حامد سرلک، حامد بحیرایی، رضا میرزایی از فصل قبل همچنان در لیست تیم هستند. مهدی صدقیان، علی کیخسروی (فرید نجات)، حسن جعفری (جلال عبدی، محمد روشندل)، عزت الله پورقاز (شجاع خلیل‌زاده)، ژایرو رودریگز (موسی کولیبالی)، سیاوش یزدانی (علی احمدی)، سعید آقایی (احسان حاج‌صفی)، مهدی رحیمی (آرمین سهرابیان)، شاهین ثاقبی (فرید کریمی)، امین جهان عالیان (طالب ریکانی)، رافائل کری‌ولارو (سرور جباروف)، ایمان زکی زاده (مسعود کاظمینی)، ساسان انصاری (مهدی علیمرادی)، مروان حسین (مسعود حسن‌زاده) هم تغییر و تحولاتی بوده که نسبت به فصل قبل ایجاد شده است.

نقش‌جهان استادیوم محبوب

یکی دیگر از موضوعاتی که باعث می‌شود سپاهان امسال با شرایط بهتری در برابر رقبای خودش قرار بگیرد میزبانی این تیم در استادیوم نقش جهان است که از لحاظ ایجاد فشار روحی و روانی بر روی تیم حریف بسیار تاثیرگذار است. فضای نقش‌جهان آنقدر خوب بوده که حتی امیر قلعه‌نویی را هم به هوس انداخته تا تیمش را در این ورزشگاه به میدان بفرستد و شاید ذوبی‌ها بعد از چند فصل میزبانی از سپاهان این بار مهمان تیم همشهری شوند. در بحث میزبانی و حضور تماشاگران سپاهان هم که احتیاج به حرف بیشتری نیست و استقبال هواداران زردپوش در سال گذشته نشان داد سپاهان از این ظرفیت خودش می‌تواند استفاده لازم را ببرد.

حضور ۴۰ هزار تماشاگر در استادیوم نقش‌جهان برگ برنده سپاهان در شروع فصل خواهد بود که از همان ابتدای لیگ تیم دیگر دغدغه‌ای برای بازی در یک استادیوم دیگر ندارد و کرانچار از این لحاظ نسبت به عبدالله ویسی خوش شانس‌تر بوده است. با این حال بعید به نظر می‌رسد که سپاهانی‌ها از تیمشان انتظار قهرمانی در لیگ را داشته باشند ولی سابقه کرانچار نشان می‌دهد که او به خوبی راه مقابله با تیم‌های قدرتمند را بلد است و این مسئله را در لیگ‌های قبلی به خوبی نشان داده است. حداقل انتظار این است که تیم از همان ابتدای فصل نام خودش را در بین مدعیان به ثبت برساند و در پایان فصل حتماً بر روی یکی از سکوهای سه‌گانه لیگ قرار بگیرد.

کد خبر 312675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.