اختصاص ۱۰۶ میلیارد تومان به ورزش دانشگاه‌ها/  خوابگاه ها به وسایل ورزشی تجهیز می شوند

مدیر کل تربیت بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت:‌در بودجه تفصیلی سال جاری دانشگاه ها ۱۰۶ میلیارد تومان به عنوان یک برنامه مستقل به امور ورزشی دانشگاه ها اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد پورکیانی در نهمین گردهمایی دانشجویی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی منطقه ۶ کشور در دانشگاه اصفهان، افزود: این اقدام در تاریخ ورزش دانشگاه ها بی نظیر است.
وی با بیان اینکه این میزان اعتبار برای تهیه کالا و خدمات ورزشی و فعالیت های ورزشی هزینه خواهد شد، گفت:  تاسال ۹۴ در بودجه تفصیلی دانشگاه ها هیچ مبلغی برای ورزش دانشگاه ها وجود نداشت.
مدیر کل تربیت بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: سال گذشته ۱۰۰ در صد اعتبار تملک دارایی ها اختصاص یافت و در سال جاری نیز حدود یک میلیارد تومان مصوب شد. 
وی اضافه کرد: در سال ۹۴ تعداد ۲۰ دانشگاه و در سال ۹۵ تعداد ۳۰ دانشگاه برای ایجاد مراکز تندرستی و مشاوره سلامت بودجه گرفتند.

وی با اشاره به اینکه تاثیر فعالیت های ورزشی در آرامش روانی و وضعیت جسمی دانشجویان بر کسی پوشیده نیست گفت: تجهیز خوابگاه ها به سالن های بدنسازی و ورزشی از اقدام های این وزارتخانه برای پر کردن اوقات فراغت دانشجویان است.

وی با بیان اینکه فعالیت های ورزشی از شروط لازم برای تجهیز خوابگاه های دانشجویی به وسایل ورزشی است، گفت: تجهیز خوابگاه ها به وسایل ورزشی پس از دریافت و بررسی گزارش فعالیت ورزشی آنها تجهیز می شوند. 
مدیر کل تربیت بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر نقش و جایگاه ورزش در افزایش شادابی و نشاط دانشجویان تاکید کرد: باید در قبال دریافت اجاره خوابگاه از دانشجویان، خدمات رفاهی و ورزشی نیز به آنها ارائه شود.
مدیرکل تربیت بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت:‌ دولت یازدهم با وجود همه محدودیت ها و مشکلات در بخش ورزش دانشگاه ها، منابع را به این سمت سوق داده است. 
پورکیانی از تکمیل طرح های ورزشی نیمه تمام دانشگاه ها تا سه سال آینده خبر داد و بدون اشاره به آمار این طرح ها گفت: برای تکمیل و بهره برداری از طرح ها حدود ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است. 
مدیرکل تربیت بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به امضای تفاهمنامه همکاری با ۱۵ فدراسیون ورزشی گفت: براساس این تفاهمنامه ها دانشجویان می توانند از امکانات ورزشی فدراسیون ها استفاده کنند.

کد خبر 312665

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.