ایجاد قرارگاه جوادالائمه باهدف رفع آسیب‌های اجتماعی/اعزام ۱۰هزار گروه جهادی به مناطق محروم

فرمانده سازمان بسیج مستضعفین از ایجاد قرارگاه جواد الائمه با هدف رفع آسیب‌های اجتماعی به‌ویژه حاشیه نشینی خبر داد.

به گزارش گروه پایداری خبرگزاری ایمنا؛  سردار سرتیپ غلامحسین غیب پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین در حاشیه مراسم تودیع و معارفه تعدادی از مسئولان سازمان بسیج و در جمع خبرنگاران از تشکیل قرارگاه جواد الائمه (ع) خبر داد و اظهار داشت: مأموریت این قرارگاه مرتبط با آسیب‌های اجتماعی به ویژه حاشیه‌نشینی است که در این خصوص توافق‌هایی را با وزارت کشور انجام دادیم تا وضعیت برخی محلات بهبود یابد و از معضلات اجتماعی خلاصی پیدا کنند.


وی افزود: برخی از آسیب‌های اجتماعی مانند موادمخدر مردم را آزرده خاطر می‌کند که در دو شهر فلاورجان و ملایر ورود پیدا کردیم تا آسیب‌های اجتماعی ناشی از سوء مصرف آن را کاهش دهیم؛ چنانچه در این رابطه موفق عمل کنیم الگویی برای سایر نقاط کشور می‌شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه کار ما هم فرهنگی و هم سازندگی است، بیان کرد: در اردوهای جهادی نیز این قرارگاه مسئولیت دارد؛ به عنوان مثال امسال ۱۰ هزار گروه جهادی به مناطق محروم اعزام می‌شوند. در سال جاری ۴ هزار گروه بیشتر از سال ۹۵ به مناطق مورد اشاره اعزام می‌شوند که هدایت و برنامه ریزی آن‌ها در این قرارگاه صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: علاوه بر این در خصوص فعالیت‌های حوزه امر به معروف و نهی از منکر هم جایگاه برنامه ریزی‌های کلان آن در این قرارگاه انجام می‌شود؛ بنا بر این قرارگاه جواد الائمه (ع)، قرارگاهی واقعی و پر از موضوع است که از دیگر وظایف آن می‌توان به جلب مشارکت‌های سایر دستگاه‌ها اشاره کرد.

سردار غیب پرور گفت: همچنین با گروه‌های مردمی نیز تعاملاتی را در موضوعات فعالیتی قرارگاه جواد الائمه (ع) برقرار خواهیم کرد، زیرا گروه‌های مردمی متعددی داریم که در موضوع آسیب‌های اجتماعی فعالیت‌های خوبی انجام می‌دهند.

کد خبر 312660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.