فوت ۱۰ نفر در اثر حوادث ترافیکی در گلپایگان

گلپایگان-مسؤول جامعه ایمن گلپایگان گفت: در سه ماهه نخست امسال حوادث ترافیکی ۳۴۷ مورد شامل ۶۴ مورد خودرو سوار، ۱۷۱ مورد موتور سوار بوده که در این حوادث ۱۰ نفر جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، حسین فراست در جلسه جامعه ایمن شهرستان اظهار داشت: جاده کوچری تا محور روستای هنده یکی از حادثه خیزترین جاده‌های شهرستان محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کم عرض بودن و پیچ و خم های طولانی سبب بروز تصادفات می‌شود، افزود: خودروها در صورت مجهز نبودن به زنجیر چرخ در زمستان با مشکل تردد مواجه خواهندشد.

فرماندار گلپایگان با انتقاد از عدم وجود یک پایگاه امداد و نجات در مسیر جاده کوچری به روستای قرغن، افزود: به دلیل طولانی بودن بعد مسافت از گلپایگان امدادگران اورژانس و یا هلال احمر برای نجات فرد حادثه دیده با تأخیر ساعت حاضر می‌شوند،  و در این مدت زمان طولانی چنانچه فردی در آب رودخانه سد دچار آبگرفتگی شود، امکان غرق شدن فرد وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد:  شواری تصمیم گیری در انتخاب نام خیابان‌های شهر بر عهده فرمانداری بوده اما در حال حاضر به  شورای شهر واگذار شده است.

در ادامه علی کریمی اظهارداشت: جامعه ایمن گلپایگان ۱۳ سال گذشته پس از شهرستان لنجان اجرا شده است، و در حال حاضر جامعه ایمن در ۵۰ درصد شهرستان‌های استان اجرا شده است.

وی گفت: سال گذشته  ۴۹۸ مورد حادثه موتورسیکلت، ۲۶۴ مورد حادثه خودرو سوار، ۱۴۱ مورد حمله حیوانات اتفاق افتاده است و همین حوادث بالاترین آمار داشته است.

کریمی با بیان اینکه سال گذشته در اثر حوادث مختلف ۳۷ نفر در گلپایگان جان خود را از دست دادند، افزود: ۱۱ نفر خودروسوار، ۶ مورد موتورسوار، ۶ نفر عابر پیاده،  و همچنین ۵ نفرمسمومیت، ۴ نفر خودکشی و یک نفر غرق شدگی و مابقی ۴ نفر بوده است.

وی با بیان اینکه هدف جامعه ایمن شناسایی نقاط حادثه خیز و رفع موانع است، گفت: سقوط در اثر ساخت و ساز ساختمان‌ها در شهرستان یکی از عوامل دیگر حوادث هستند.

مسؤول جامعه ایمن گلپایگان با بیان اینکه در سه ماهه نخست امسال حوادث ترافیکی ۳۴۷ مورد شامل ۶۴ مورد خودرو سوار، ۱۷۱ مورد موتور سوار بوده که در این حوادث ۱۰ نفر فوت شدند، گفت: در تیرماه سال جاری در حادثه تصادف ۴ نفر مصدوم و ۳ نفر فوت شدند. /

کد خبر 312652

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • Seyed ali IR ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
    0 0
    ممنون خوبه