جلب حمایت‌های خیرین، حلقه مفقوده صندوق رفاه/۱۰ هزار دانشجوی دکتری وام دریافت کردند

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت:حلقه مفقوده صندوق رفاه دانشجویان، جلب حمایت های موثر خیرین است که از چند سال قبل این موضوع در دستورکار قرار گرفت.

جلب حمایت‌های خیرین، حلقه مفقوده صندوق رفاه/۱۰ هزار دانشجوی دکتری وام دریافت کردند

به گزارش خبرنگار ایمنا، ذوالفقار یزدان‌ مهر در نهمین گردهمایی معاونان دانشجویی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی منطقه ۶ کشوری اظهار کرد: ماموریت صندوق رفاه دانشجویان حمایت از دانشجویان کم بضاعت است که از سال ۵۳  دنبال می کند.
وی افزود: پس از تدوین سند راهبردی صندوق رفاه دانشجویان و یک مطالعه تطبیقی بین دانشگاه های موفق و الگوبرداری از این دانشگاه ها از جمله کشور آلمان، مالزی و فرانسه صورت گرفت که برآیند آن ارائه تسهیلات هدفمند و موثر به دست آمد.
رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: با توجه به ماموریت های رویکرد مدیریتی مبتنی بر دانایی با استفاده از علوم دانشجویان عمل شد تا بتواند نیازهای اصلی دانشجویان را برطرف کند.
وی تاکید کرد: حلقه مفقوده صندوق رفاه دانشجویان، جلب حمایت های موثر خیرین بود که از چند سال قبل این موضوع در دستورکار قرار گرفت و پس از چند سال منابع این صندوق چند برابر شد که درآمد صندوق از ۱۸۰ میلیارد تومان به ۳۸۰ میلیارد تومان افزایش یافت.
یزدان مهر ادامه داد: در بحث خوابگاه ها موارد آسیب شناسی انجام شد که مشخص شد که تنها ۴ درصد از خوابگاه های دانشگاه در وضعیت مطلوب، ۳۸ درصد آنها در وضعیت نامطلوب و دیگر خوابگاه ها در وضعیت اورژانسی قرار داشتند. 
وی با بیان اینکه هرسال ۲۰ درصد به بودجه عمومی خود افزایش داده ایم، ادامه داد: در حال حاضر ۲۰۰ فضای کمبود خوابگاهی داریم؛ رتبه بندی خوابگاه ها را در دستورکار قرار دادیم تا همه خوابگاه ها هزینه یکسانی دریافت کنند.
رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: امسال افزایش اعبتارات را در خوابگاه ها داشتیم و در حال حاضر بالغ بر ۲۰۰ خوابگاه در حال ساخت در کشور داریم.
وی با بیان اینکه امسال در راستای مراعات حال دانشجویان اجاره خوابگاه ها را افزایش ندادیم،ادامه داد: جلب حمایت خیرین آنها وارد ساختار صندوق رفاه کردیم که بیش از ۲۳۰ میلیارد تومان توسط خیرین به اعتبارات صندوق رفاه دانشجویان اضافه شد.
یزدان مهر اظهار کرد: حدود یک هزار دانشجو از دانشگاه اصفهان را به طور کامل تحت پوشش خود قرار داده ایم که خرج و هزینه آنها را پرداخت می کنیم ؛ توجه به این موضوع نیز در دیگر استانهای کشور هم وجود دارد.
وی با تاکید بر اینکه توجه به خوابگاه ها از اولویت های فعالیت های صندوق رفاه دانشجویان در دستورکار قرار گرفته است، اضافه کرد: با رتبه بندی عادلانه خوابگاه ها در کشور دیگر خوابگاه رتبه پنج نخواهیم داشت و خوابگاه های درجه سه و چهار نیز در حال ارتقا هستند.
رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: با اجرای کارگاه های مهارت محور در جهت تجاری سازی علم حرکت می کنیم و این مبحث یکی از فعالیت های مهم صندوق رفاه دانشجویان در سال جاری است.
وی با اشاره به اینکه امسال طرح ویژه وام دانشجویان دکتری با افزایش بودجه به همه دانشجویان دکتری که پروژه پژوهشی داشتند برای اولین بار اجرا می شود، گفت: با همکاری بانک توسعه تعاون در جهت هم افزایی و تعلق بودجه بیشتر گام برداشتیم.
یزدان مهر با بیان اینکه در حال حاضر کمتر از یک هفته از بین ۱۵ هزار دانشجوی دکتری به بالغ بر ۱۰ هزار نفر وام پرداخت شده است، تاکید کرد: هم چنین وام عتبات از ۳۰۰ هزار تومان به ۱ میلیون تومان اراتقا یافته که قرار است به ۳۰ هزار نفر وام عتبات تعلق گیرد.

کد خبر 312651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.