راه اندازی سامانه رفاهی "سجاد"/ مراکز مشاوره در اغلب دانشگاه ها ایجاد شد

معاون دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان کشور با اشاره به اینکه توجه ویژه به مراکز مشاوره در دانشگاه ها از فعالیت عمده سازمان است، گفت: در حوزه بروکرایک سامانه رفاهی سجاد پس از ۳ سال راه اندازی شد و آماده بهره برداری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، دکتر سید ابوالحسن ریاضی در نهمین گردهمایی معاونین دانشجویی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی منطقه ۶ کشور اظهار کرد: در حال حاضر با مهم ترین مسائل آموزش عالی یعنی موضوع همه گیر مطالبه گری در بخش رشد کمی و کیفی دانشگاه ها مواجه هستیم.
وی افزود: در سال های اخیر برای حل معضل کنکور تصمیم به گسترش آموزش عالی کشور در دستور کار قرار گرفت و به تبع چنین رشدی عوارضی هم در ادامه بوجود آمد ک مهم ترین آن در بحث دانشجویی نمود پیدا می کند، و این است که متناسب با سرعت رشد کمی دانشجویان،  پذیرش زیرساخت های رفاهی به دلیل زمان بر بودن آن ها محقق نشد.
وی ادامه داد: دردانشگاه های گروه ۳ این  معضلات بیشتر است. 
ریاضی با اشاره به اینکه علاوه بر رشد کمی در بخش رشد کیفی هم گسترش داشته ایم، گفت:  در حال حاضر در برخی از دانشگاه ها رشد دانشجویان تحصیلات تکمیلی بیشتر از ۵۰ درصد است. 
وی تاکید کرد: با توجه به اینکه همگام با این تغییرات، نرخ سرانه باید افزایش پیدا می کرد؛ مجموع این موارد موجب بروز مشکل شد و آموزش عالی در جهت کاهش این مشکلات گام های مثبتی برداشت.
وی به تخصیص یارانه غذا برای همه دانشگاهیان اشاره کرد و افزود: یارانه غذا بین ۴ تا ۶ هزار تومن برای هر پرس غذا باید ارائه شود.
معاون دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان داخل سازمان کشور رسیدن به یک دیدگاه مشترک در جهت ارتقای کیفی وضعیت رفاهی دانشجویان را مهم ترین اصل برشمرد.
ریاضی در ادامه مشکل اصلی در ورزش امور دانشجویان را ارتقای سلامت و ایجاد فضای سلامت دانشجویان عنوان کرد و گفت: موارد اصلاح ورزش دانشجویی و ارتقای تندرستی دانشجویان امسال بجد دنبال میشود. 
وی تصریح کرد:  در این راستا المپیاد همگانی را اضافه کردیم و سال آینده المپیاد حرفه ای برگزار می شود.
معاون دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان کشور تصریح کرد: در حوزه بروکرایک سامانه رفاهی سجاد پس از ۳ سال راه اندازی شد و آماده بهره برداری است.
ریاضی توجه ویژه به مراکز مشاوره در دانشگاه ها را از فعالیت عمده سازمان عنوان کرد و افزود: در سالهای اخیر در این زمینه رشد بسیاری داشته ایم، به گونه ای که از ۱۲۰ عنوان دانشگاه بیش از ۱۰۰مرکز دارای بخش مشاوره شدند. 
وی تاکید کرد: در این مراکز، کاهش افسردگی،  راه اندازی کانال های همیاران، کاهش سوء مصرف مواد مخدر، ایجاد دانشگاه عاری از دخانیات و کنترل ایدز بصورت جدی دنبال می شود.
ریاضی همچنین یادآور شد: امسال با فعال تر شدن مراکز بهداشت با تخصیص بودجه بیشتر شاهد ارتقای بیشتر خواهیم بود و توجه ویژه به مراکز آزمایشگاهی و کارگاهی اعمال می شود.
معاون دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان داخل سازمان کشور خبر داد: با اجرای طرح پایش سلامت، بررسی مشکلات دانشجویان به ویژه دختران  دنبال می شود و در امر آگاهی بخشی و کمک به رشد نسل سالم گام بر می داریم.
ریاضی تاکید کرد: چارچوب اصلی رسیدن به این مسایل با همکاری و تعامل بین حوزه ای دانشجویی و صنفی محقق است و نیازمند تغیر نگرش، فراهم سازی امکانات  بیشتر و همدلی بیشتر در این زمینه هستیم.

وی با تاکید بر اینکه در ۵سال آینده در راستای تکمیل برنامه ششم توسعه برای ورود دانشگاه ها به عرصه بین المللی گام های مثبتی برداشته می شود، تصریح کرد: در حال حاضر ۷۲۵هزار دانشجوی بی الملی  از  از ۷۰ کشور در ایران مشغول به تحصیل هستند.

کد خبر 312650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.