۳۰ محوطه باستانی در جنوب استان اصفهان شناسایی شد

مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان در دیدار فرماندار و نماینده مردم شهرستان سمیرم در مجلس شورای اسلامی از شناسایی و کشف حدود ۳۰ محوطه باستانی در جنوب استان اصفهان و در محدوده شهرستان سمیرم خبر داد.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان؛ عصر روز گذشته مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان، با حضور جمعی از مدیران اداره کل میزبان اصغر سلیمی نماینده مردم شهرستان سمیرم در مجلس شورای اسلامی و محمد حسین نصرتی فرماندار این شهرستان بود.

در این دیدار که در خانه تاریخی میراث اصفهان صورت گرفت، فریدون اله یاری با حضور جمعی از مدیران اداره کل با ایراد سخنانی خطاب به مسئولین سمیرم تاکید کرد: بدون شک یکی از اهداف اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان، توسعه پایدار و متوازن گردشگری و جلوگیری از توسعه نامطلوب گردشگری در پهنه استان اصفهان است.

او در ادامه با برشمردن جاذبه های ارزشمند سمیرم تصریح کرد: شهرستان سمیرم با قرار داشتن در دامنه های رشته کوه زاگرس(در جنوب استان اصفهان) از آب و هوایی مطلوب و طبیعتی منحصر به فرد برخوردار است و همین نکته باعث شده تا این شهرستان از توانمدی های فراوانی در راستای توسعه گردشگری برخوردار باشد.

اله یاری همچنین تاکید کرد: وجود اقلیم مطلوب باعث شده تا در طول تاریخ این سرزمین همواره مسکن و ماوای نیاکان ما باشد، روی همین اصل بررسی های کارشناسی ما حاکی از این است در این شهرستان ۳۰ محوطه باستانی وجود دارد که تعداد قابل توجهی از آنها هم اکنون کاووش و مورد بررسی قرار گرفته است.

مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان در ادامه تصریح کرد: تلاش داریم تا با حمایت از چندین طرح بزرگ گردشگری در منطقه سمیرم، اقتصاد مبتنی بر گردشگری شهرستان را متحول سازیم.

اله یاری در همین رابطه ادامه داد و افزود: یکی دیگر از طرح های ما در شهرستان، حمایت از شکوفا شدن توانمدیهای روستاهای هدف گردشگری منطقه است، بگونه ائی که درحال حاضر در سازمان میراث فرهگی کشور و اداره کل استان مشغول برنامه ریزی جهت حمایت مادی و معنوی از توسعه گردشگری، ترویج صنایع دستی و حفاظت از بافت تاریخی روستای هدف گردشگری "خفر" در جنوبی ترین منطقه استان و در محدوده این شهرستان هستیم.

او همچنین اظهار داشت: حمایت از توسعه اقامتگاه های بومگردی یکی دیگر از سیاستهای ما در توسعه گردشگری حتی در دور افتاده ترین نقاط استان است، روی همین اصل هم اکنون با حمایت میراث فرهنگی و حضور علاقه مندان محلی، ۲۰ اقامتگاه بوم گردی در این شهرستان فعال شده است، با اینحال معتقدیم توسعه روستای «خفر» باید الگوئی برای توسعه گردشگری در بیش از یکصد روستای این شهرستان زیبا و منحصر به فرد در جنوب استان اصفهان باشد./

کد خبر 312630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.