سبک زندگی فردی و اجتماعی از دغدغه های مقام معظم رهبری است

مدیر عامل مرکز تحقیقات رایانه ای حوزه علمیه اصفهان گفت: یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری سبک زندگی اجتماعی و فردی است و ایشان در سخرانی ها در باب الگوپذیری و تهاجم فرهنگی تذکرات مکرر دارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد سجادی در آئین رونمایی از مجموعه کتاب و نرم افزارهای کودکی که ساعتی پیش در سالن همایش های مرکز صدا و سیمای اصفهان برگزار شد، با ابزار خوشنودی از این رونمایی در دهه کرامت ابراز داشت: یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری سبک زندگی اجتماعی و فردی است و ایشان در سخنرانی هایشان در باب الگوپذیری و تهاجم فرهنگی تذکرات مکرر دارند.

وی ادامه داد: ایشان اخیرا برای همه کسانی که در وادی مسائل فرهنگی فعال هستند دستور آتش به اختیار صادر فرمودند و این نشان از این دارد که ما چه اندازه برای الگوسازی نیاز به فرهنگ سازی داریم.
وی با تاکید بر اینکه مرکز تحقیقات رایانه ای حوزه علمیه اصفهان، سبک زندگی را به دو بخش فردی و اجتماعی مورد توجه قرار داده است گفت: جامعه برای زندگی سالم صالح و پیشرو نیاز دارد، لذا ما برای تمامی بخش های زندگی افراد از دوران نوزادی تا کودکی، نوجوانی و جوانی برنامه داریم.
مدیر مرکز تحقیقات رایانه ای حوزه علمیه اصفهان به اهمیت دوران کودکی اشاره، و بیان کرد: اگر این افراد را مد نظر داشته باشیم می توانیم بخش های مختلفی از جامعه را پوشش دهیم. سبک زندگی اجتماعی شامل خانواده معیشت و شغل و مدیریت است که در آینده به این موضوع خواهیم پرداخت.
وی افزود: سال گذشته در بخش نوزادی نرم افزار و کتابی آماده شد که بسیار مورد توجه قرار گرفت. دوران کودکی نیز دوران بسیار مهمی است و رده سنی ۳ تا ۱۲ سالگی دوران شکل گیری شخصیت اصلی افراد است.
وی یادآور شد: برای بخش کودکی نرم افزارهای مختلفی طراحی شد. اولین نرم افزار پیرامون تربیت کودک است که در آن بیش از ۵ هزار صفحه پژوهش موجود است، در دومین نرم افزار هم به تربیت کودک نگاهی عمیق شده و با نام شاگردی سلام ارائه شده است.
حجت الاسلام سجادی ادامه داد: دیگر نرم افزار در وادی بهداشت و سلامت کودکان است، طب سنتی بسیار به این موضوع پرداخته است و نگاه پزشکی جدید در این نرم افزار مورد نظر است.

وی خاطرنشان کرد: امروز کودکان در مواجهه با هجمه فراوان رسانه ها هستند، لذا در نرم افزار دیگری که کودک و رسانه نام دارد به این موضوع پرداخته شده است. نرم افزار کودک و بازی نیز با دید خلاقانه به کودک می پردازد. در تمام این نرم افزار از ۳ تا ۷ و از ۷ تا ۱۲ سالگی با نگاهی متفاوت به کودک نگاه شده است.

کد خبر 312618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.