قیمت هر کیلو گوشت وارداتی ۳۲ هزار تومان اعلام شد/تداوم واردات گوشت تا زمان تعادل بازار

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام استان اصفهان با اشاره به اینکه واردات گوشت گوسفند از کشورهای استرالیا، آسیای میانه، ارمنستان و گرجستان تا رسیدن بازار به تعادل منطقی، ادامه دارد، گفت: نرخ هر کیلو گوشت وارداتی به صورت شقه ای، ۳۲ هزار تومان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا علی اکبر نجفی با اشاره به اینکه در راستای سیاست های تنظیم بازار کشور شرکت پشتیبانی امور دام و سازمان تعزیرات حکومتی پیگیر واردات و توزیع گوشت به میزان کافی برای مصرف عموم به کشور هستند، اظهار داشت: در این راستا واردات گوشت گوسفندی از کشورهای استرالیا، آسیای میانه، ارمنستان و گرجستان ادامه داشته و تا رسیدن بازار به تعادل منطقی، این واردات ادامه دارد.

وی افزود: تقریباً روزانه ۴۰ الی ۵۰ تن گوشت قرمز در استان تهران و مقداری نیز برای تنظیم بازار در سایر استان ها عرضه می شود که همواره دستگاه های مربوطه باید بر قیمت گوشت های وارداتی نظارت داشته باشند چراکه این امر برعهده جهادکشاورزی نیست.

مدیرکل شرکت پشتیبانی امور دام استان اصفهان با تاکید بر اینکه سالانه بین ۹۰۰ تا ۹۲۰ هزار تن گوشت قرمز در داخل مورداستفاده قرار می گیرد، بیان داشت: ۸۰۰ هزار تن از این میزان از منابع داخلی و بقیه باید ازطریق واردات تامین شود.

وی تاکید کرد: باتوجه به اعیاد قربان، غدیر و محرم باید تمهیداتی برای واردات گوشت اندیشیده شود تا در آن زمان با نوسانات شدید قیمت در بازار روبرو نشویم.

وی یادآور شد: در روزهای اخیر شرکت پشتیبانی امور دام استان با هماهنگی زیرکمیته تنظیم بازار استان اصفهان و همچنین با برنامه ریزی دستگاه های مربوطه در شبکه شرکت های تعاونی مصرف سطح شهر اقدام به توزیع درچند مرحله شده و امیدواریم با استقبال صنف گوشت قرمز این توزیع منجر به ارائه خدمات به مردم شود.

نجفی اضافه کرد: قیمت گوشت وارداتی از قرار هرکیلوگرم ۳۲ هزار تومان به صورت شقه ای است و با هر گونه افزایش قیمت، از سوی دستگاه های نظارتی مورد بازدید و برخورد قرار می گیرد.

کد خبر 312601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.