حج، واجبی است که ترک آن دین انسان را از بین خواهد برد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان امروز و همزمان با آغاز هفته حج در دیدار مسئولان سازمان حج، مدیران، روحانیون و معینه های کاروانهای استان حج را یکی از واجبات بسیار مهم اسلام برشمرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، به نقل از دفتر روابط عمومی امام جمعه اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد تصریح کرد: در دین اسلام بر دو واجب تأکید بسیار شده تا جایی که اگر کسی از عمد آن را ترک کند، هنگام مرگ یهودی یا نصرانی خواهد مرد، یکی پرداخت زکات مال و دیگری به جا آوردن حج برای کسانی که مستطیع شده اند.

وی به وصیتنامه امیرالمؤمنین (ع) اشاره کرد و گفت: حضرت علی (ع) شب 21 ام ماه رمضان مهم ترین امور را به فرزندان خود متذکر می شوند و وصیت می کنند و یکی از آنها خانه خداست.

آیت الله طباطبایی نژاد ادامه داد: مولا علی (ع) می فرمایند: اللَّهَ اللَّهَ فِی بَیْتِ رَبِّکُمْ لَا تُخَلُّوهُ مَا بَقِیتُمْ فَإِنَّهُ إِنْ تُرِکَ لَمْ تُنَاظَرُوا، خدا را خدا را در مورد خانه پروردگارتان، تا آن هنگام که زنده هستید آن را خالی نگذارید، که اگر خالی گذارده شود مهلت داده نمی‏شود.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان اظهار داشت: در بیان اهمیت فریضه حج همین بس که امام حسن مجتبی (ع) 25 مرتبه پیاده به حج رفتند و امام حسین (ع) بیشتر از ایشان و سیره اهل بیت (ع) بهترین الگو برای مسلمانان است.

وی خطاب به عوامل کاروانها گفت: مراقب باشید وظایفی که در حج برعهده شما گذاشته شده است شما را از خودسازی و تقرب الهی باز ندارد.

امام جمعه اصفهان افزود: یک نفر در مسجد الحرام از امام صادق (ع) سؤال کرد: چه کسی از همه بدبخت تر است؟ فرمودند: کسی که در عرفات و مشعر توقف کند و سعی بین صفا و مروه را به جا آورد و در خانه خدا طواف کرده و نماز پس از آن را به جا آورد و آنقدر مأیوس باشد که گمان کند خدا او را نبخشیده است.

آیت الله طباطبایی نژاد از مسؤولان کاروانها خواست تا زائران را نسبت به فضای عربستان توجیه کنند و آنها را از انجام اموری که وحدت مسلمانان را به خطر می اندازد، باز دارند.

وی همگان را به سیره عملی ائمه معصومین (ع) رجوع داد و گفت: ائمه (ع) نیز با بنی امیه و بنی عباس همراهی می کردند تا جایی که امام صادق (ع) ابن عباس را امیرالمؤمنین خطاب می کرد، در صورتی که از باطن آنها با خبر بود.

نماینده ولی فقیه در استان تقیه را رعایت خط قرمزها دانست و اظهار داشت: حفظ وحدت مهم ترین خط قرمز مسلمانان است، لذا ما با علم به جنایتهای آل سعود به عنوان شیعیان و رهروان اهل بیت (ع) نباید اقدامی انجام دهیم که این وحدت را خدشه دار کند.

آیت الله طباطبایی نژاد حاجیان ایرانی را سفیران تبلیغ شیعه در حجه الاسلام دانست و گفت: زائران ایرانی باید در مناسک حج به گونه ای رفتار کنند که خوی و منش شیعه را به همه مسلمانان جهان نشان دهند.

در ابتدای این دیدار حمید محمدی، رئیس سازمان حج و زیارت استان به ارائه گزارشی از فعالیتهای صورت گرفته پرداخت و گفت: امسال 5750 زائر، 214 خدمه، 50 مدیر و عوامل ثابت هتل ها و 20 پزشک از استان اصفهان جهت ادای فریضه حج به عربستان اعزام خواهند شد.

وی با بیان این مطلب که اعزام زائران از 12 مرداد ماه آغاز خواهد شد، خاطر نشان کرد: جلسات شورای فرهنگی کاروانها با حضور مدیر کاروان، روحانی، معینه و یک نماینده از زائران تشکیل شده که در طول سفر هم ادامه خواهد داشت.

محمدی اظهار داشت: طرح یاوران حجاج نیز در حال اجراست و در این طرح هر 12 زائر یک نماینده دارند که هم در مسائل فرهنگی و هم در مناسک و بقیه امور کمک خواهند داد.

کد خبر 312596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.