لزوم ایجاد تنوع در محیط های یادگیری، رسانه های آموزشی و تربیتی

معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش گفت: ما باید آموزش و پرورش را برای فرداها بسازیم به طوری که یکی از مهمترین نکات در برنامه درسی ملی، تنوع در محیط های یادگیری، رسانه های آموزشی و تربیتی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا به نقل از اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، حجت الاسلام محی الدین بهرام محمدیان در همایش تخصصی تولید محتوای الکترونیکی اظهار کرد: امروز در کشورهایی که به آینده فکر می کنند، آموزش و پرورش یک نهاد دولتی به معنای وزارتخانه نیست بلکه یک نهاد اجتماعی، فرهنگی و سیاسی است که به عنوان یک قوه در کنار قوای دیگر جای گرفته است.

وی افزود: به عبارت دیگر باید گفت که دستگاه تعلیم و تربیت یک نهاد تمام قوه ای است که متعلق به عموم کشور است و همه در آن سهم دارند و مهمتر اینکه بقای نسل و دوام ارزش های ملی یک ملت و استواری آن، به آموزش و پرورش وابسته است.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: آموزش و پرورش هر کشور هم هویت ملی دارد و هم ایفای نقش جهانی می کند.

وی تاکید کرد: دستگاه تعلیم و تربیت موفق، دستگاهی است که ریشه در سرزمین، فرهنگ و ملت خویش دارد و شاخه های آن بر جهان استوار است.

محمدیان با اشاره به اهمیت سند تحول و برنامه درسی ملی عنوان کرد: توجه به بحث محتوای الکترونیکی، یکی از رویکردهای ما است.

وی با تاکید بر اینکه عمر کتاب های درسی ۵ سال است، گفت: محیط درسی، تنها کلاس درس نیست بلکه دانش آموزان باید از تمامی مکان های آموزشی نهایت استفاده را کنند.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه رسانه آموزشی باید متنوع شود، گفت: برنامه درسی مساوی با بسته آموزشی است و کتاب درسی نیز یک مرجع برای معلمان است و معلم به عنوان راهبر آموزشی باید برنامه های درسی را ارائه دهد.

وی تصریح کرد: ما باید آموزش و پرورش را برای فرداها بسازیم به طوری که یکی از مهمترین نکات در برنامه درسی ملی، تنوع در محیط های یادگیری و رسانه های آموزشی و تربیتی است.

کد خبر 312589

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.