لیگ برتر با چاشنی جام جهانی

زنگ آغاز هفدهمین دوره مسابقات لیگ حرفه‌ای فوتبال ایران فردا به صدا در خواهد آمد.

به گزارش ایمنا، ۸۴ روز پس از اتمام رقابت‌های لیگ شانزدهم، پرونده دوره جدید لیگ برتر از آخر هفته جاری رسماً گشوده می‌شود. این مسابقات که بیش از ۹ ماه به درازا خواهد انجامید به مانند چهار دوره قبلی آن با حضور ۱۶ تیم برگزار خواهد شد.

لیگ هفدهم نه تنها منتهی به جام جهانی است که یک ویژگی منحصر به فرد هم دارد و آن اینکه در شرایطی آغاز می‌شود که خیال فوتبال ایران بابت حضور در این آوردگاه بزرگ بین‌المللی کاملاً راحت است.

جام جهانی ۲۰۱۸ تأثیرات مثبت و منفی بر لیگ هفدهم خواهد داشت. از یک طرف، اردوهای آماده‌سازی تیم ملی وقفه‌های پُرتعدادی را در جریان مسابقات به وجود می‌آورد اما از طرف دیگر انگیزه بازیکنان لیگ برتر برای قرار گرفتن در جمع مسافران نهایی روسیه احتمالاً به این دوره از رقابت‌ها رونق ویژه‌ای خواهد بخشید.

دیدار آغازین لیگ هفدهم مسابقه سیاه‌جامگان و ذوب‌آهن است. این مسابقه که ابتدا قرار بود یک ربع ساعت زودتر از سه دیدار دیگر فردا آغاز شود، با درخواست مسئولان تیم سیاه‌جامگان از ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه آغاز می‌شود. حتی پیش از این تغییر ساعت نیز این بازی حکم بازی افتتاحیه لیگ را پیدا کرده است.

قهرمانان ۲ دوره‌ اخیر لیگ برتر هم اولین دیدارهای خود را پنج‌شنبه شب در ورزشگاه‌های خانگی پشت سر خواهند گذاشت به این ترتیب که استقلال خوزستان در ورزشگاه غدیر پذیرای تراکتورسازی است و پرسپولیس در کسوت مدافع عنوان قهرمانی در استادیوم آزادی به مصاف فولاد می‌رود. در همین شب در ورزشگاه تختی تهران از تیم تازه‌وارد سپیدرود در تقابل با حریف بحران‌زده‌ای به نام نفت رونمایی خواهد شد.

برگزاری چهار مسابقه دیگر هفته اول لیگ برتر جمعه‌شب در دستور کار قرار دارد. سپاهان در ورزشگاه نقش جهان میزبان سایپاست و این توفیق را دارد تا لیگ هفدهم را در حضور احتمالاً پُرتعداد هوادارانش شروع کند. در این شب یکی دیگر از تازه‌واردین به لیگ یعنی پارس جنوبی اولین تجربه لیگ برتری تاریخ خود را در تبریز برابر گسترش فولاد پشت سر خواهد گذاشت. نایب‌قهرمان لیگ گذشته یعنی استقلال تهران هم در گرمای آبادان چالش دشواری برابر صنعت نفت پیش رو دارد.

برنامه کامل رقابت‌های هفته نخست لیگ برتر به شرح زیر است:

پنج‌شنبه، پنجم مرداد ۹۶

سیاه‌جامگان مشهد - ذوب‌آهن اصفهان، احتمالاً ورزشگاه ثامن، ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه

استقلال خوزستان - تراکتورسازی تبریز، ورزشگاه غدیر اهواز، ساعت ۲۱

نفت تهران - سپیدرود رشت، ورزشگاه تختی تهران، ساعت ۲۱

پرسپولیس تهران - فولاد خوزستان، ورزشگاه آزادی، ساعت ۲۱

جمعه، ششم مرداد ۹۶

گسترش فولاد تبریز - پارس جنوبی جم، ورزشگاه بنیان دیزل، ساعت ۲۰

سپاهان اصفهان - سایپا تهران، ورزشگاه نقش جهان، ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه

پیکان تهران - پدیده مشهد، ورزشگاه شهدای شهر قدس، ساعت ۲۰ و ۴۵ دقیقه

صنعت نفت آبادان - استقلال تهران، ورزشگاه تختی آبادان، ساعت ۲۱

کد خبر 312568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.