هزینه ۱۵۰۰ میلیارد ریالی برای اجرای ابرپروژه استقلال

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان گفت: برای اجرای طرح مجموعه پل ها و میدان استقلال ۹۰۰ میلیارد ریال و برای آزادسازی پروژه ۴۰۰ میلیارد ریال و برای جابه جایی تاسیسات شهری در این طرح ۲۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

به گزارش ایمنا، مجموعه پل ها و میدان استقلال از ابرپروژه های شهری است که در یکی از پرترافیک‌ترین ورودی های شهر اصفهان اجرا شده است. این میدان با هدف ساماندهی ترافیکی و بهبود شرایط زیست محیطی کلید خورد تا بخش عمده ای از مشکلات مناطق ۲ و ۱۲ را کاهش دهد.

میدان استقلال ۷ ورودی از خمینی شهر، دهنو، بزرگراه آزادگان، خیابان استقلال، خیابان امام خمینی(ره) و دانشگاه صنعتی دارد و یک طرح مشترک بین شهرداری های مناطق ۲ و ۱۲ محسوب می شود که با بهره‌برداری از این طرح مشکلات ترافیکی شمال و شمال غرب اصفهان کاهش می یابد.

میدان استقلال که به دلیل عبور گردشگران، دانشجویان دانشگاه صنعتی، ترانزیت سوخت از پالایشگاه، حمل مواد معدنی و سنگ به کارخانجات، از موقعیت استراتژیکی برخوردار است، بخش اعظمی از حلقه چهارم ترافیکی را تکمیل می کند.

ایرج مظفر معاون عمران شهری شهرداری اصفهان در این باره اظهارکرد: احداث تقاطع پنج سطحی میدان استقلال اصفهان شامل میدان با ۳ پل در همسطح، ۲ پل موازی روگذر، پل  قطارشهـری، پل زیرگذر، پل رمپ جهتی (چپگرد) است که مسیـر دسترسی به خیابان استقلال، بلوار امام خمینی(ره)، بلوار دانشگاه صنعتی اصفهـان، بزرگراه آزادگان و خیابان محمود آبادی را فراهم می آورد.

وی افزود: پل های موازی روگذر در ۷ متری زمین برای اتصال خیابان امام خمینی(ره) به بزرگراه آزادگان ساخته شده است و روگذر در ارتفاع ۱۴ متری زمین برای اتصال بلوار دانشگاه صنعتی به بلوار آزادگان و زیرگذر بلوار دانشگاه صنعتی است، میدان اصلی هم در سطح خیابان با عرض عبور ۱۶ متر و به شعاع ۹۰ متر احداث شد.

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان ادامه داد: طرح های الحاقی دیگری شامل زیرگذر بلوار آزادگان برای سهولت دسترسی به دانشگاه صنعتی با وسعت پل سازی ۱۰۰۰ مترمربع و پل روگذر از سمت بلوار دانشگاه خیابان امام خمینی به بلوار آزادگان شاهین شهر به طول ۸۰۰ متر و عرض ۱۳.۳۰ متر در دستور کار شهرداری اصفهان قرار گرفت.

مظفر خاطرنشان کرد: در همین راستا ۰ ۶ هزار و ۵۰۰ مترمربع آزادسازی در این میدان انجام گرفته است.

وی اضافه کرد: یکی از نکات مهم این پروژه طرح جابجایی و اجرای تاسیسات عظیم شهری، هم زمان با انجام پروژه و باگستردگی نزدیک به جابجایی حدود ۱۰ کیلو متر در همه زمینه های تاسیسات شهری است که با کمک و همیاری ارگان های مربوطه به انجام رسیده است.

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان بیان کرد: تقاطع غیرهمسطح استقلال نقطه آغاز عملیات اجرایی حلقه چهارم ترافیکی است و با اجرای مجموعه پل‌ها و میدان استقلال، یک‌ هزار و ۶۰۰ متر از طول حلقه چهارم حفاظتی شهر اصفهان احداث می‌شود.

مظفر تصریح کرد: پل شماره ۶ این پروژه نیز که شهرهای خمینی شهر و شاهین شهر را به صورت روگذر به هم ارتباط می دهد، یکی از ابتکارات عمرانی شهرداری اصفهان است، این پل مواصلاتی به صورت پیش تنیده و با مشارکت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء اجرا و با نصب ۳۰۰ قطعه سگمنتال طراحی و اجرا شد.

وی خاطرنشان کرد: این پروژه توانست در سومین دوره جایزه جهانی خشت طلایی تهران ۲۰۱۶،  در بین ۲۳ طرح برتر از مجموع ۴۰۰ طرح سراسر جهان، جایزه خشت طلایی را از آن خود کند.

وی اضافه کرد: جایزه خشت طلایی به پروژه هایی تعلق می گیرد که در عین عظمت و وسعت خود با بالاترین کیفیت و در کمترین زمان ممکن به نتیجه برسد و بیشترین تأثیرات زیست محیطی، ترافیکی، فرهنگی و اجتماعی بر ساختار منطقه ای اجرای آن داشته باشد.

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان به هزینه های اجرایی این طرح اشاره کرد و گفت: برای اجرای این طرح ۹۰۰ میلیارد ریال و برای آزادسازی پروژه ۴۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است همچنین ۲۰۰ میلیارد ریال صرف جابه جایی تاسیسات شهری از زیر میدان شد.

مظفر تاکید کرد: این طرح هم اکنون آماده بهره برداری است و با حضور یکی از مقامات کشوری به زودی به صورت رسمی به بهره برداری می رسد.

کد خبر 312548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.