رژیم صهیونیستی گیت‌های بازرسی را از ورودی مسجد الاقصی برچید + عکس

نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی به صورت چشمگیری در ورودی‌های مسجدالاقصی حضور یافتند و کارگران درحال برداشتن گیت‌های امنیتی هستند.

به گزارش گروه پایداری خبرگزاری ایمنا، رژیم صهیونیستی در پی ایستادگی فلسطینیان مجبور شد شبانه گیت‌های بازرسی را که در ورودی مسجد الاقصی نصب کرده بود، برچیند.

گزارش ها حاکی است که نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی به صورت چشمگیری در ورودی‌های مسجدالاقصی حضور یافتند و کارگران درحال برداشتن گیت‌های امنیتی هستند.

درگیری‌های پراکنده ای نیز در اطراف مسجد الاقصی گزارش شده است.

اسرائیل اعلام کرده است که دستگاه‌های امنیتی ردیابی فلز را از حرم شریف در بیت المقدس جمع خواهد کرد و به جای آن از شیوه‌های تجسسی نامحسوس‌تری استفاده خواهد کرد.

کابینه امنیتی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ساعات نخست روز سه شنبه به این اقدام رأی داد.

روز جمعه ۲۳ تیرماه همزمان با تظاهرات هزاران نفر در بیت المقدس شرقی و کرانه اشغالی باختری، سه فلسطینی در درگیری با نیروهای امنیتی اسرائیل به شهادت رسیدند.

ساعاتی بعد یک فلسطینی که در کرانه غربی وارد خانه ای در یک شهرک یهودی نشین شده بود سه غیرنظامی اسرائیلی را کشت و یک نفر دیگر را زخمی کرد.

در پی وقوع این حادثه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی دستور بستن درهای مسجدالاقصی را صادر کرد و اجازه نداد نمازگزاران فلسطینی در صحن این مسجد نماز جمعه را به جا بیاورند, اما سپس با عقب نشینی در مواضع پیشین خود دستور بازگشایی مسجدالاقصی و نصب گیت های امنیتی داد.

کد خبر 312509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.