اداره کشور به دست عده ای خاص از مدیران به صلاح نیست/باید زمینه گردش نخبگان فراهم شود

شهرضا - نماینده مردم شهرستانهای شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی گفت: باید زمینه گردش نخبگان را فراهم کنیم، اینکه پستهای مدیریتی از ابتدای انقلاب همواره بین عده‌ای خاص از مدیران دست به دست شود، به صلاح نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، سمیه محمودی در جلسه بررسی مسائل و معضلات شهرستان های شهرضا و دهاقان که در محل فرمانداری شهرضا برگزار شد، عنوان کرد: در جلسات متعددی به وزیر صنعت معدن تجارت برای پیگیری و حل مشکلات صنعتگران ۲ شهرستان شهرضا و دهاقان برگزار شد مصوباتی به سود هردو شهرستان، صادر شد.

وی اظهار کرد: در شرایط فعلی هم باید از سرمایه گذاران حمایت کنیم و هم باید اشتغال موجود را حفظ کنیم، این در حالی است که رشد و توسعه صنایع با اهدف ایجاد اشتغال جدید نیز باید در دستور کار باشد.

نماینده مردم شهرستانهای شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب که «آمار و ارقامی که به مسئولان ارشد کشوری می‌رسد با واقعیات موجود تفاوت دارد» بیان کرد: اگر چشم خود را بر واقعیات موجود نبندیم و به آمار ارقامی که به دست ما می‌رسد اکتفا نکنیم، می‌توانیم این مشکلات را برطرف کنیم.

محمودی ادامه داد: مشکلات صنعتگران با سازمانهای امور مالیاتی و بیمه تأمین اجتماعی باید در سطح ملی پیگیری و حل شود اما یکی از مطالبات مردم از دولت دوازدهم، اتخاذ تدبیر لازم برای پیگیری و حل مشکلات مردم با استفاده از انتخاب مدیران شایسته و لایق است.

وی با بیان اینکه «نباید صنعت را سیاسی کنیم» اذعان کرد: متأسفانه یکی از مشکلات کشور سیاست زدگی در همه امور است، در حوزه اقتصاد ملی نخبگانی وجود دارند که می‌توانند به مردم و کشور کمک کنند، پس نباید صرفاً از افراد سیاسی برای تصدی پستهای مدیریت استفاده کنیم زیرا ضرر چنین وضعیتی فقط نصیب مردم می‌شود.

نماینده مردم شهرستانهای شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ضرورت شایسته سالاری در همه عرصه‌های مدیریتی، گفت: باید زمینه‌ای فراهم کنیم که زمینه گردش نخبگان در کشور فراهم شود، اینکه از ابتدای انقلاب تاکنون پستهای مدیریتی تنها بین حدود ۳۰۰ نفر از افراد دست به دست شود، درست نیست.

محمودی اظهار کرد: برای کمک به رشد و توسعه اقتصاد کشور باید صنعت کشور به دست افراد کاردان و شایسته اداره شود.

وی اذعان کرد: اینکه تنها پشت میز بنشینیم و درباره مسائل تصمیم بگیریم، کار درستی نیست، مردم شهرضا و دهاقان بسیار مشتاق بودند تا وزیر صنعت معدن تجارت شخصا به این شهرستانها سفر و از نزدیک با جریان امور آشنا شوند.

نماینده مردم شهرستانهای شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در جلسه‌ای که با علی یزدانی - معاون وزیر صنعت معدن تجارت در شهرستان برگزار شد، بنده بر نگارش صورتجلسه و قید زمان در آن تأکید کردم اما ایشان در پاسخ گفتند ما مسلمان هستیم و حرفمان حرف است، حال باید بپرسیم پس از گذشت چندماه چرا مصوبات اجرا نشده است؟

محمودی تأکید کرد: وقتی جواز تأسیس کارخانه یا واحد صنعتی صادر می‌شود، در آن سند تعداد اشتغال ایجاد شده توسط آن نیز قید می‌شود، بعد مسئولان همین ارقام را به عنوان آمار اشتغال اعلام می‌کنند، این در حالی است که بسیاری از این واحدهای صنعتی هرگز راه اندازی نمی‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، بیان کرد: بنده بارها در جلسات شورای اداری شهرستان تأکید کرده‌ام که صنعتگران کشور در واقع خیران بزرگی هستند که باید برای آنها فرش قرمز پهن کنیم.

نماینده مردم شهرستانهای شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در حالی که معضلاتی نظیر قاچاق کالا و واردات بی رویه کالا وجود دارد، شرکت واگن سازی شهرستان با واردات بی رویه این کالا توسط وزارت راه و شهرسازی، با چالشهای جدی مواجه شده است.

محمودی گفت: بنده به عنوان نماینده مردم و کسی که بار سنگین رأی آنان را بر دوش خود حس می کنم لحظه‌ای از پیگیری مطالبان اقشار مختلف کوتاهی نکرده و نمی کنم و در حوزه صنعت و تجارت شهرستانهای حوزه انتخابیه از مسئولان می خواهم که به مشکلات موجود رسیدگی کنند.

وی اظهار کرد: متأسفانه شرکت فولاد مبارکه مواد خام اولیه را به صنعتگران داخلی و از آن جمله صنعتگر مستقر در شهرک رازی شهرضا که تنها چند کیلومتر با آن فاصله دارد، یا نمی‌فروشد یا با قیمتی گزاف می‌فروشد، اما همین محصول را با قیمتی ارزانتر به خارج از کشور صادر می‌کند، خوب یک نفر باید درباره این وضع توضیح دهد.

نماینده مردم شهرستانهای شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود، با انتقاد از واگذاری مجوز فعالیت فروشگاه‌های زنجیره‌ای بدون اطلاع مسئولان شهرستانها، اظهار کرد: هیچ کس منکر لزوم تغییر در نظام تجارت و عرضه کالا نیست اما نباید تنها یک عده خاص با صدور مجوز فروشگاه‌های بزرگ و احداث غیراصولی این فروشگاه‌ها در شهرستانی همچون شهرضا که سابقه زیادی در حوزه تجارت دارد، باعث تعطیلی بسیاری از واحدهای صنفی کوچک و باسابقه ‌تر شوند.

محمودی همچنین با اشاره به وجود ۸ شهرک و ناحیه صنعتی در شهرستانهای شهرضا و دهاقان، بیان کرد: هریک از این مراکز مشکلات مخصوص به خود را دارند که مهمترین آنها نبود زیرساختهای لازم است.

وی در ادامه این مطلب افزود: متأسفانه زمینهای صنعتی به بهای زیادی به صاحبان صنایع فروخته می‌شود در حالی که یک قطعه زمین بایر قیمتی بسیار کمتر از این مبالغ دارد.

نماینده مردم شهرستانهای شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: اگر زمینی به صنعتگری فروخته می‌شود، باید زیرساختهای آن نیز تکمیل باشد به عنوان نمونه شهرک رازی شهرضا که یک شهرک بزرگ در سطح ملی است، مشکلات مختلفی در زمینه خدمات عمومی به ویژه آب دارد، که باید پیگیری و سریعترین زمان ممکن برطرف شود.

محمودی با اشاره به احداث کارخانجاتی در خارج از محدوده شهرکهای صنعتی، تصریح کرد: وقتی از صاحبان اینگونه شرکتها علت این کار را می‌پرسیم متأسفانه بیان می‌کنند که اگر زمین کارخانه را از اداره منابع طبیعی خریداری کنند برای آنها بسیار باصرفه‌تر است.

کد خبر 312447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.