آب‌های زیرزمینی سبب نشست بخشی از خیابان حکیم نظامی

عصر دیروز و امروز صبح نشست زمین در بخشی از خیابان حکیم نظامی و صفه سبب جاری شدن حجم زیادی آب در این منطقه و وارد شدن خسارت به برخی همشهریان شد.

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری ایمنا، عصر روز گذشته به دنبال ترکیدگی یک لوله آب در خیابان صفه اصفهان حجم زیادی آب در این منطقه روان شد و همچنین به تأسیسات شهری منطقه نیز آسیب‌هایی وارد که در نهایت با ورود نیروهای خدمات شهری شهرداری و آتش‌نشانی این مشکل حل شد.

تصاویر به دست آمده از این حادثه که در فضای مجازی و کانال‌های خبری بازتاب فراوانی داشت نشان از آبگرفتکی و خسارت به مجموعه ورزشی پردیس در این منطقه دارد.

اما این پایان ماجرا نبود و صبح امروز نیز این مشکل دوباره تکرار شد و جاری شدن حجم زیادی از آب در بخشی از خیابان حکیم نظامی مشکلات ترافیکی و خساراتی برای شهروندان به وجود آورد.

ترکیدگی لوله در خیابان حکیم نظامی به ما مربوط نمی‌شود

به دنبال این حادثه مدیر روابط عمومی اداره آب و فاضلاب استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا گفت: حادثه ترکیدگی لوله که در خیابان حکیم نظامی و صفه اتفاق افتاده به اداره آب و فاضلاب مرتبط نیست و در حیطه وظایف شهرداری منطقه و سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان است.

سید اکبر بنی‌طبا ادامه داد: این حادثه به آب شرب مربوط نیست و صرفا به خاطر این است که لوله‌های آبرسانی در آن منطقه قطور است و چون با فشار زیاد پمپاژ و آبرسانی به آن منطقه صورت می‌گیرد در مدت زمان کوتاه آبرسانی هم ممکن است سیلاب رخ ‌دهد و با این وضعیتی که لوله‌ها دارند، این موضوع امری طبیعی است.

پرداخت خسارت این حادثه از طریق بیمه شهروندی

اما مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان نیز در این رابطه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: برای تامین آب پارک صفه، لوله انتقال آب از چاه‌های حاشیه رودخانه صورت می‌گیرد و این انتقال از خیابان حکیم نظامی به سمت خیابان شهدای صفه و نهایتا به مخازنی که بعد انتقال به پارک صفه دارد، انجام می‌شود.

احمد سلیمانی پور تصریح کرد: با وجود اینکه تمام استانداردها برای اجرای این پروژه صورت گرفته اما به لحاظ روان‌آب‌های زیرسطحی زیرزمین گاها پیش می‌آید و زیر بستر این لوله‌ها خالی می‌شود و نشست پیدا می‌کنند و این موضوع به این دلیل است که این خیابان یک خیابان اصلی است و مرتب تردد خودروهای سبک و سنگین در آن صورت می‌گیرد و این باعث نشست‌ها و ترکیدگی لوله‌ها می‌شود و از آنجا که این لوله‌ها لوله ۴۰۰pvc است سبب ترکیدگی لوله‌ها می‌شود و حتی در سال‌های گذشته لوله‌های آب شرب شهری نیز در این منطقه ترکیده است.

وی با اشاره به اینکه این حادثه یک بار روز شنبه ساعت ۳.۵ بعدازظهر اتفاق افتاد، ادامه داد: همکاران ما به سرعت به موضوع ترمیم لوله رسیدگی کردند اما این لوله در شیب خیابان شهدای صفه قرار دارد و وقتی در بخشی از آن ترکیدگی ایجاد می‌شود حتی با بستن آب باز هم با برگشت آب در لوله قطور ۴۰۰ روبرو خواهیم بود و قطعا آبگیری در خیابان صورت می‌گیرد و کاری هم برای آن نمی‌توان انجام داد و این آبگرفتگی طبیعی بوده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان افزود: با وجود این وضعیتی که اتفاق افتاد و حتی ترمیم لوله، اما متاسفانه پیش از ظهر امروز هم قسمت بالای لوله باز هم دچار شکستگی شد که همکاران ما هم اکنون در حال ترمیم آن هستند.

وی با اشاره به خسارت‌های ایجاد شده در پی این حادثه نیز گفت: متاسفانه در یک مجموعه ورزشی خسارتی صورت گرفت که با حضور همکاران ما، تمام خسارات صورت‌جلسه شد تا از طریق بیمه شهروندی پرداخت شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان افزود: همچنین عملیات آبرسانی به فضای سبز آن منطقه تا زمان ترمیم کامل لوله به روشی دیگر انجام خواهد شد.

کد خبر 312386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.