دستیابی به اقتصاد سالم از طریق بازار بورس/مقابله با فساد هدف مهم سیاست اقتصاد مقاومتی

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: یکی از اهداف مهم سیاست های اقتصاد مقاومتی مقابله با فساد اقتصادی و سالم سازی اقتصاد است و بازار بورس که می تواند از شفافیت مطلوب تری نیز برخوردار باشد در دستیابی به اقتصاد سالم نقش اساسی دارد.

به گزارش ایمنا زهرا سعیدی با تاکید بر لزوم دستیابی از ظرفیت های اقتصادی برای رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی، اظهار داشت: یکی از اهداف اقتصاد مقاومتی،  مردمی کردن اقتصاد کشور است و در این راستا می توان از ظرفیت بازار سرمایه استفاده کرد.

وی ادامه داد: بورس های کالا، اوراق بهادار، انرژی و فرابورس از ظرفیت های بازار سرمایه کشور محسوب می شوند و صنایع مختلفی در بازار سرمایه حضور دارند.

نماینده مردم مبارکه در مجلس افزود: یکی از مشکلات بخش تولید کشور کمبود نقدینگی است بنابراین با مدیریت و برنامه ریزی صحیح و تقویت بازار سرمایه می توان بخش قابل توجهی از نقدینگی های کشور را از طریق مکانیزم بازار سرمایه  به سمت بخش تولید سوق داد.

وی اضافه کرد: از طریق بازار سرمایه می توان شرایط را برای جذب نقدینگی های خارجی فراهم کرد البته برای انجام این مهم، ارتقای شفافیت در بازار سرمایه مهم است.

سعیدی گفت: یکی از اهداف مهم سیاست های اقتصاد مقاومتی مقابله با فساد اقتصادی و سالم سازی اقتصاد است و بازار بورس که می تواند از شفافیت مطلوب تری نیز برخوردار باشد در دستیابی به اقتصاد سالم نقش اساسی دارد.

وی با اشاره به ضرورت استفاده بیشتر از ظرفیت فراکسیون بازار سرمایه مجلس برای ارتقای بازار بورس، تصریح کرد: تقویت بورس یکی از راهکارهای اصلاح و تقویت همه جانبه نظام مالی کشور است و در این راستا بورس باید از لحاظ تأمین سرمایه و تسهیل سرمایه گذاری شرایط را فراهم کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یادآور شد: باتوجه به ارتباط بازار پول و سرمایه ضرورت دارد سیاست های اقتصادی در این دو بازار هماهنگ باشد و شرایط به نحویی فراهم شود که نقدینگی به بخش تولید سوق داده شود تا در اشتغالزایی موثر باشد.

کد خبر 312375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.