خط یک مترو شیراز به طور کامل افتتاح می شود

مدیرعامل قطار شهری شیراز گفت: با افتتاح فاز دوم خط یک مترو شیراز این خط به طور کامل به بهره برداری می رسد.

به گزارش ایمنا به نقل از مهر،  اسد الله حاجی زمانی در نشست خبری بعد از بازدید از خط یک مترو شیراز تاکید کرد: طی چند روز آینده فاز دوم خط یک مترو به بهره برداری می رسد.

وی ادامه داد: آغاز عملیات اجرایی این خط از سال ۸۱ آغاز شد و فاز یک ان در سال ۹۳ و فاز دوم آن نیز طی چند روز آینده بهره برداری می رسد.

مدیرعامل قطار شهری شیراز یادآور شد: اگر از لحاظ اعتباری مشکلی وجود نداشته باشد خط یک باید طی مدت ۶ تا ۸ سال به بهره برداری می رسید اما نداشتن اعتبارات این اجازه را نداد.

حاجی زمانی تصریح کرد: خط یک مترو شیراز به طول ۲۴.۵ کیلومتر پس از تهران طولانی ترین خط مترو کشور است که به دلیل نبود اعتبارات به دنبال منابع اعتباری دیگر رفتیم.

وی افزود: ۷۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت فروخته شد۳۰ میلیون دلار از صندوق ذخیره ارزی پیگیری شد، ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات از منابع شهرداری و برای خط دوم نیز ۷۷۱ میلیون دلار فینانس شد.

مدیرعامل قطار شهری شیراز یادآور شد: در حال حاضر بدهی مترو به پیمانکاران حدود ۲۰۰ میلیارد تومان است که در مقایسه با گذشته بسیار کاهش پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه مترو هیچگاه درآمدزا نبوده است، گفت: مترو یارانه بگیر است و هیچ موقت نمی تواند درآمد زایی کند.

کد خبر 312320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • معین IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۲
    0 0
    اصفهان با حدود 28 کیلومتر طولانی ترین خط مترو شهری بعد از تهران را دارد (خطوط یک، چهار و بهارستان قسمتی که داخل شهر اصفهان است.)