راهکارهای توسعه صادرات محصولات و خدمات دانش‌بنیان بررسی شد

نخستین جلسه میز صادرات محصولات دانش‌بنیان و فناوری با حضور تعدادی از مدیران عامل شرکت‌های دانش‌بنیان شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در سازمان توسعه تجارت ایران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، در این نشست، قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به کلیدی بودن نقش صنایع دانش‌بنیان گفت: این صنعت با تقویت بنگاه‌های مرتبط، باید سهم بیشتری در سبد کالاهای صادراتی غیرنفتی داشته باشد.

مجتبی خسروتاج افزود: برای توسعه کالا، نیاز به نقشه راهی است که نتیجه آن، جهت‌دهی در فعالیت‌های صادراتی باشد.

وی با تاکید بر نیاز به مطالعه و بررسی در خصوص تمایز تحولات تکنولوژیکی بازار کشورهای مختلف، اظهار کرد: باید دانست، مزیت‌های رقابتی در کدام بخش‌هاست و بر کدام بخش‌ها باید تکیه کرد.

در ادامه این نشست، نمایندگان پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان به طرح مسائل موجود در حوزه فعالیت خود و موانع و چالش‌های صادرات پرداختند.

افزایش حمایت‌های سازمان از حضور شرکت‌های دانش‌بنیان و محصولات آن‌ها در نمایشگاه‌های تخصصی بین‌المللی، کمک به جبران هزینه‌های ناشی از اخذ سود بازرگانی برای ورود به بازار برخی کشورهای هدف، ارائه خدمات مشاوره فنی و حقوقی به شرکت‌های دانش‌بنیان، کمک به تنظیم روابط بانکی برای صادرات به کشورهای هدف و دعوت از هیات‌های بازرگانی کشورهای خارجی برای بازدید از پارک‌های علم و فناوری و آشنایی آن‌ها با محصولات فناورانه موسسات دانش‌بنیان از مهمترین مباحث مطرح شده در این نشست بود.

در اولین جلسه میز صادرات محصولات دانش‌بنیان و فناوری بالا، قائم‌مقام رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در امور بین‌الملل، مدیران عامل و نمایندگان شرکت‌های بهیار صنعت سپاهان، سبک بتن پرتیکان و فراتحقیق سپاهان حضور داشتند و به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود در خصوص صادرات محصولات و خدمات دانش‌بنیان پرداختند.

کد خبر 312305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.