کمیته تکمیل ظرفیت استخدام‌ فوریت‌های پزشکی تشکیل می‌شود

رییس هیات مدیره انجمن فوریت‌های پزشکی ایران از تشکیل کمیته تکمیل ظرفیت استخدام‌ فوریت‌های پزشکی در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: شرکت کنندگان در آزمون استخدامی آبان ماه سال گذشته، نگران نباشند چراکه ما برای تسهیل شرایط، پیگیر هستیم.

به گزارش روابط عمومی مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان، عبدالرضا محمدی اظهار کرد: آبان ماه سال گذشته، آزمونی برای استخدام پرسنل شرکتی، قراردادی و فارغ التحصیلان فوریت‌های پزشکی در سطح کشور برگزار شد که متاسفانه شرایط این آزمون بسیار سخت و غیرکارشناسی تعیین شده بود.
وی سهمیه استخدام در این آزمون را ۳۸۳۱ نفر عنوان کرد و افزود: از جمله شرایط تعیین شده، داشتن حداقل قد ۱۷۰ سانتی‌متر، BMI کمتر از ۲۷ و گواهینامه B۲ برای شرط اجازه رانندگی با خودروی آمبولانس است که متاسفانه غیرکارشناسی بودن این شرایط باعث شد عده زیادی نتوانند در این آزمون موفق شوند.
رییس هیات مدیره انجمن فوریت‌های پزشکی ایران تصریح کرد: در برخی از استان‌ها، افراد با قد ۱۷۰، بلندقدترین اعضای جامعه هستند لذا احراز شرط قد برای شرکت‌کنندگان این آزمون در آن استان‌ها امری دشوار است؛ همچنین این آزمون، استخدام سه گروه پزشک، پرستار خانم و تکنسین را شامل می‌شود و شرایط ذکر شده فقط برای تکنسین‌ها در نظر گرفته شده بود اما متاسفانه به صورت کلی درمورد همه شرکت کنندگان اعمال شد.
محمدی با اشاره به اینکه اکنون، بسیاری از ظرفیت استخدام این آزمون، خالی مانده است، خاطرنشان کرد: بخشی از این ظرفیت به مدرک کارشناسی و بخشی به مدرک کاردانی اختصاص یافته است که با توجه به اینکه بیشتر فارغ التحصیلان فوریت‌های پزشکی، مدرک کاردانی دارند؛ ظرفیت کارشناسی خالی مانده و ظرفیت کاردانی پُر شده لذا نیاز است که ظرفیت‌ها را تاحدودی تغییر دهیم که بتوانیم افراد بیشتری را استخدام کنیم.
وی گفت: با توجه به وجود این مشکلات، طبق صحبت‌های انجام شده با معاون توسعه مقرر شد، پس از استخدام افراد حائز شرایط، کمیته تکمیل ظرفیت به زودی تشکیل شود تا بتوانیم شرایط استخدام را تاحدی تغییر دهیم و از بین شرکت‌کنندگان در آزمون که موفق به کسب امتیاز لازم نشدند، افراد مستعد را نیز در ظرفیت استخدام پذیرش کنیم.
رییس هیات مدیره انجمن فوریت‌های پزشکی ایران یادآور شد: پیش از این، برای پذیرش دانشجویان فوریت‌های پزشکی در دانشگاه‌ها شرایطی از جمله قد ۱۷۰ به بالا تعیین شده بود که متاسفانه دانشگاه‌ها در این امر کوتاهی کردند لذا باید به آنها یادآور شد که از این پس، برای اینکه با مشکلاتی از این دست، مواجه نشویم، شرایط تعیین شده را در پذیرش دانشجویان خود اعمال کنند. از سوی دیگر باید برای فارغ التحصیلان فعلی نیز تدابیری اندیشید که عمر و هزینه آنها برای تحصیل در این رشته به هدر نرود.

کد خبر 312304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.