جایگاه ملت ایران را بسیاری از سیاسیون درک نمی کنند

مشاور عالی فرمانده کل قوا گفت: بسیاری از سیاسیون جایگاه ملت را درک نمی‌کنند و از میزان رضایت مندی مردم خبر ندارند.

به گزارش گروه پایداری خبرگزاری ایمنا ، سردار یحیی رحیم صفوی در یادواره شهید شوشتری که در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، طی سخنانی گفت: هم‌اکنون سال‌های بسیاری از پایان جنگ می‌گذرد و سوال این است که برگزاری چنین مراسم‌هایی برای بزرگداشت شهدا چه ضرورتی دارد.

وی با تاکید بر اینکه رمز اقتدار، امنیت و پیشرفت انقلاب اسلامی، حفظ فرهنگ جهاد و مقاومت است، گفت: اگر روحیه حماسی از یک ملت گرفته شود و جوانانش روحیه ظلم‌ستیزی نداشته باشند، آن گاه مردم آن دیار، فرهنگ زانو زدن و تسلیم شدن در برابر ظالم ترویج پیدا می‌کند.

مشاور مقام معظم رهبری با بیان این که افراد زیادی در زمان جنگ عقیده داشتند که باید با آمریکایی‌ها کنار بیاییم، گفت: این تفکر یک تفکر اشتباه بود. تفکر دیگر، ایستادگی و مقاومت در برابر ظلم و استکبار حتی به قیمت شهادت بود و ما دیدیم که تفکر دوم جواب داد.

وی اضافه کرد:برگزاری یادواره های شهدا به ما یادآوری می‌کند که تنها راه برون رفت از فشارهای اقتصادی، مقاومت در عرصه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی و اقتصادی است و لباس عزتی که امروزه بر تن کشورمان است را مدیون شهدا و صبوری خانواده‌هایشان هستیم‌.

رحیم صفوی با بیان این که شهید شوشتری طی ۸ سال دفاع مقدس، کمتر از ۸ ماه در خدمت خانواده‌اش بود، گفت: بنابراین نمی‌توان از نقش پررنگ همسران شهدا چشم‌پوشی کرد و ما هنوز نتوانسته‌ایم ابعاد دفاع مقدس و ابعاد روحی شهیدانمان را به نسل جوان معرفی کنیم.

مشاور فرمانده کل قوا افزود: شهدا، دفاع مقدس، بسیج، فرزند شهید در دانشگاه‌ها و مدافعان حرم مظلوم هستند، اگر ۲۰۰ هزار شهید نبودند تا به ما درس مقاومت و جهاد بیاموزند، امروز ما قدرت نفوذ کنونی در کشورهای منطقه را نداشتیم.

رحیم صفوی سپس به مقاومت سوریه در برابر استکبار جهانی اشاره کرد و گفت: استکبار جهانی در عراق و سوریه شکست خورد، چرا که مردمان این کشورها افرادی مقاوم و شجاع هستند، یمنی‌ها ۲ سال و چند ماه است که خانه و زندگی‌شان را فدا کرده‌اند تا در برابر سعودی‌ها شکست نخورند و مقاومت زنان بحرینی در برابر رژیم‌ فاسق کشورشان قابل تحسین است.

وی تاکید کرد: عظمت همسران، مادران، پدران و فرزندان شهیدان را نباید فراموش کنیم. پدر شهیدی در نیمه‌های شب برای خوردن آب بیدار شده بود که روی زمین افتاده و تا صبح بیهوش مانده بود. ایشان این‌طور بیان می‌کرد که اگر پسرم بود، من این‌طوری نمی‌شدم.

رحیم صفوی گفت: شهید شوشتری با قرآن مانوس بود، ما باید هر روز حداقل یک صفحه قرآن بخوانیم تا شیطان به سراغ ما نیاید. سردار اهل نماز بود و آن را در اول وقت به جای می‌آورد، سردار شوشتری عظمت ملت ایران را درک کرده بود، بسیاری از سیاسیون جایگاه ملت را درک نمی‌کنند و از میزان رضایت مندی مردم خبر ندارند، بدترین موضوع برای سیاستمداران این است که از اظهارنظرهای مردم در مجامع عمومی مختلف خبر نداشته باشند.

کد خبر 312295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.