آموزشگاه های ساخته شده روی تپه ها مناسب دانش آموزان نیست

دهاقان- معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش دهاقان گفت: بعضی از آموزشگاه های دهاقان روی تپه ها ساخته شده که مناسب دانش آموزان نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان دهاقان، تصور کنید کارمند شرکت یا اداره ای هستید که هر روز صبح ساعت ۷ و نیم باید در محل کارحاضر باشید و با اثر انگشت، حضور خود را به ثبت برسانید، اما این محل کار شما دارای آسانسور نباشد و مجبور باشید روزانه بطور مدارم از پله های زیاد رفت وآمد کنید.

شاید بخواهید برای امضا گرفتن از مدیر شرکت یا اداره به طبقه بالاتر بروید، سپس دستور مدیر که به معاون ارجاع داده شده باشد را که در طبقه پایین تر قرار دارد برده و سپس دستور معاون به یک کارشناسی که در طبقه پایین تر باشد و بعد دوباره نامه را به  دفتر مدیر ببرید، مطمعنا این رفت و آمدها که از طریق پله باید انجام شود، خسته کننده است و به تدریج  عوارضی همچون گرفتگی عضلات، آرتروز مفاصل، دیسک کمر و... را در پی خواهد داشت.

اما در شهرستان دهاقان دانش آموزانی هستند که ۹ ماه از زندگی خود را در چنین محیطی می گذرانند که البته به غیر از اینکه باید از پله ها رفت وآمد کنند، بالا رفتن از تپه هم به مشکلاتشان افزوده می شود.

اگر چه تعداد این آموزشگاه ها انگشت شمار است اما تعداد دانش آموزانی که در همین آموزشگاه ها درس می خوانند کم نیست و باید به این مسئله بطور جد پرداخته شود.

بد نیست به این مورد هم اشاره کنیم که یکی از همین آموزشگاه ها که در بالای تپه محله نیله واقع شده، امروز مورد استفاده نیست و صرفا جهت آموزش برخی از دروس عملی همانند آمادگی دفاعی استفاده می شود.

محمد الهی، معاون پرورشی وتربیت بدنی اداره آموزش و پرورش شهرستان دهاقان در گفت وگو با خبرنگار ایمنا، در این زمینه اظهار داشت: بعضی از آموزشگاه های ساخته شده روی تپه ها مناسب دانش آموزان نیستند.

وی باتوجه به وجود پله های متعدد برای رسیدن دانش آموزان به روی تپه ها و استفاده از کلاس های درس، اذعان داشت: این مشکل می تواند سبب خستگی دانش آموزان شود که در این زمینه باید تدبیری اندیشیده شود.

معاون پرورشی اداره آموزش وپرورش شهرستان دهاقان از نبود علائم راهنمایی و رانندگی در جاده منتهی به آموزشگاه های مسکن مهر دهاقان ابراز گله کرد و افزود: متاسفانه در این مسیر هیچ گونه سرعت گیر نیز تعبیه نشده است.

الهی، تصریح کرد: آموزشگاه ها باید از ایمنی و وضعیت مناسب برخوردار باشند اما در مسیر برخی آموزشگاه ها نرده های حفاظتی جهت جلوگیری از افتادن دانش آموزان از ارتفاعات نیز نصب نشده است.

وی گفت:متاسفانه دانش آموزی که در زمستان سال گذشته براثر حادثه تصادف به کما رفته است، هنوز بهبود نیافته و امیدواریم در سال تحصیلی جدید به مشکلات آموزشی بهتر پرداخته شود. /

کد خبر 312291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.