کمبود نیرو مهم‌ترین چالش آموزش‌ و پرورش اصفهان/اجرای طرح «همیارمجازی» در مدارس

کمبود نیرو و نوسازی مدارس به عنوان مهم‌ترین مشکلات نواحی آموزش‌ و پرورش اصفهان، در جلسه شورای آموزش‌ و پرورش شهرستان اصفهان عنوان شد.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری ایمنا، احمد رضوانی فرماندار اصفهان در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان اصفهان  بابیان این‌که کمترین مشکلات را در امر ثبت‌نام دانش آموزان و هدایت تحصیلی داشته‌ایم، از زحمات مسئولان آموزش و پرورش استان تقدیر کرد.

وی با تأکید بر اینکه بسیاری از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی به کم‌کاری مسئولان و دستگاه‌های داخلی بازمی‌گردد، گفت: بعد از گذشت ۴۰ سال از پیروزی انقلاب در نهادهایی مثل صدا سیما، آموزش و پرورش، حوزه علمیه کار خاص و شاخصی نکرده‌ایم و این دلیل بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و نشان‌دهنده نیاز به تجدیدنظر در برنامه‌ها و تصمیمات ما است.  

فرماندار اصفهان افزود: بحث ایثار و شهادت باید با قوت در مسیر خودش جلو برود و هر آنچه در این مسیر نیاز است تسهیل و فراهم می‌شود.

رضوانی با اشاره به اینکه بالاترین اعتبار را به آموزش و پرورش و نوسازی مدارس اختصاص داده‌ایم، تصریح کرد: باوجود مشکلات اقتصادی، هماهنگی‌هایی با بنیاد برکت برای نوسازی مدارس انجام‌شده است.

فرماندار اصفهان افزود: فضای مجازی امروز حضور و نقش پررنگ در زندگی همه به‌ویژه جوانان و نوجوانان دارد و آسیب‌های آن را باید پذیرفت و راه‌های مواجهه با آن را بررسی و شناسایی کرد.

وی در ادامه گفت: طرح همیار مجازی برای مقابله با آسیب‌های فضای مجازی ارائه‌شده که باید بررسی و مقدمات اجرای آن فراهم شود.

محمد قندهاری، مدیر آموزش پرورش ناحیه نیز با اشاره به مشکلات آموزش پرورش این ناحیه اظهار کرد: کمبود شدید نیروی انسانی اصلی‌ترین مشکل آموزش پرورش ناحیه ۵ و سایر نواحی اصفهان محسوب می‌شود.

وی افزود: بیشترین نیاز به نیروی انسانی مربوط به ناحیه پنج است که در صورت حضور تمام نیروها، در دوره ابتدایی ۲۰۷ نفر و در دوره متوسطه اول و دوم  ۲۶۲ نفر معلم نیاز داریم.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه پنج اصفهان بابیان اینکه مشکل دیگر مدارس این ناحیه فرسودگی مدارس است، گفت: بنا بر نظر کارشناسان اداره نوسازی ۳ واحد آموزشی این ناحیه  باید تخلیه شوند و اجازه ثبت‌نام ندارند و به همین صورت بیش از ۳۰ درصد از فضاهای آموزشی تخریبی هستند.

قندهاری ادامه داد: باوجوداین مشکلات با استقبال خوب خیرین، از فروردین تاکنون عملیات ساخت ۴ واحد آموزشی جدید آغاز شد و ۷ واحد در سال گذشته تحویل و بهره‌برداری شد.

وی با اشاره به اینکه کمبود نقدینگی و اعتبارات مشکلاتی را به‌ویژه درزمینهٔ آسفالت حیاط مدارس ایجاد کرده، گفت: حیاط بسیاری از مدارس از آسفالت مناسب برخوردار نیستند و متأسفانه بعضاً مشکلات و حوادثی را برای دانش آموزان به وجود می‌آورند.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه پنج با تأکید بر اینکه جمعیت ۸۵ هزار نفری این ناحیه عزم خاص مسئولین آموزش و پرورش را برای پاسخگویی به نیازهای مردم می‌طلبد، گفت: ثبت‌نام مدارس ابتدایی به پایان رسیده و ثبت‌نام دانش آموزان متوسطه نوبت اول و دوم آغازشده که مدارس در تابستان هرروز پاسخگوی مراجعات و والدین دانش آموزان هستند، همچنین بازرسین ویژه ثبت‌نام همه‌روزه به‌صورت دقیق بر فعالیت مدارس نظارت و تخلفات را پیگیری می‌کنند.

کد خبر 312281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.