شفاف سازی و ارائه خدمات الکترونیکی مهمترین هدف راه اندازی سیستم جامع شهرسازی است

مدیرطرح شهرسازی الکترونیک و برون سپاری شهرداری اصفهان گفت: طرح سیستم جامع شهرسازی و درآمد با هدف شفاف سازی، روان سازی و قانون مداری در ارائه خدمات الکترونیکی به شهروندان راه اندازی شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، وحید مهدویان در مراسم بهره برداری از فاز اول سیستم جامع، هوشمند و یکپارچه شهرسازی و درآمد شهرداری اصفهان که در قالب شصت و چهارمین برنامه از سری برنامه های هر هفته، چند افتتاح برگزار شد، اظهار کرد: این پروژه در سال ۹۴ آغاز شد و هدف آن شفاف سازی خدمات شهرداری بوده است.

وی افزود: این پروژه از ۲ بازوی سیستم یکپارچه سازی شهرداری و برون سپاری خدمات به بخش خصوصی استفاده می کند که استفاده از سیستم برون سپاری خدمات از منطقه ۶ شهرداری با یک خدمت آغاز شد و در سال ۹۴ کلیه استعلامات در حوزه شهرسازی به بخش خصوصی و دفاتر پیشخوان دولت واگذار شد.

مدیرطرح شهرسازی الکترونیک و برون سپاری شهرداری اصفهان اضافه کرد: راه اندازی سیستم مکانیزه شهرسازی نیز از سال ۹۵ در منطقه ۱۳ آغاز شد و در حال حاضر این سیستم در کلیه شهرداری های مناطق بومی سازی شده است، پروژه شهرسازی الکترونیک با هدف شفاف سازی، روان سازی و تسهیل در امور و قانون مداری در ارائه خدمات به شهروندان به اجرا درآمد.

مهدویان افزود: در سیستم شهرسازی الکترونیکی کلیه شهروندان می توانند به اطلاعات شهری، طرح های تفصیلی، جامع، مبالغ پروانه ساختمانی و سایر اطلاعات که جنبه عمومی دارد دسترسی داشته باشند.

وی با اشاره به اقدامات زیرساختی که برای تهیه این پروژه انجام شده است گفت: این کار به همت همه حوزه های شهرداری مانند بخش درآمد، شهرسازی و غیره ساخته شده که اکنون یکپارچگی در اطلاعات شهرداری بوجود آمده است.

مدیرطرح شهرسازی الکترونیک و برون سپاری شهرداری اصفهان اضافه کرد: در این سیستم کلیه قیمت های مناطق شهری به فایل های کامپیوتری تبدیل و وارد این سیستم جامع شده است.

مهدویان اضافه کرد: همچنین نقشه های قدیم شهر، کلیه اطلاعات مهندسی شهری و نقشه های هوایی، فرمول های شهرسازی، پروانه های تک برگی، دیتاهای شهرسازی از گذشته تا به امروز در این سیستم بازیابی و بارگذاری شده است.

وی اضافه کرد: در این سیستم کلیه اوراق دستی و پرونده های شهرداری در اختیار مالکان و شهرداری است و در کنار این مهم ۱۶۵ هزار نفر- ساعت آموزش داده شده اند تا از این سیستم استفاده کنند، همچنین ۱۵ سِرور توسط سازمان فاوا، برای این سیستم در نظر گرفته شده است.

مدیرطرح شهرسازی الکترونیک و برون سپاری شهرداری اصفهان اضافه کرد: ۳ هزار و ۷۴۹ نفر- ساعت برای ساخت این سیستم جلسات کارشناسی انجام داده اند و ۵ هزار و ۲۳۶ کیلومتر از معابر شهری در این سیستم ها بارگذاری شد.

مهدویان با بیان اینکه ۳ میلیون تصویر با کیفیت مناسب از طریق این سیستم در دسترس مردم است، اضافه کرد: همچنین مصوباتی که در مورد طرح تفصیلی بوده در این سیستم بارگذاری شده است.

وی در ادامه صحبت های خود با اشاره به سیستم برون سپاری گفت: این سیستم در اردیبهشت ۹۴ با یک خدمت شروع به کار کرد و تا پایان سال ۹۵ بدون اینکه برای شهرداری هزینه ای داشته باشد با استفاده از توان بخش خصوصی و دفاتر پیشخوان این کار اجرایی شد.

مهدویان بیان کرد: تاکنون دفاتر پیشخوان دولت به بیش از ۱۰۸ هزار استعلام مردم پاسخ داده اند و ۶۷ دفتر در حال حاضر فعال هستند، ۹ هزار و ۴۲۸ نفر ساعات آموزش دیده اند و ۱۲۴ هزار نفر نیروی کارشناس با مدرک لیسانس در این دفاتر مشغول به کارند و ۱۶۰ نفر به صورت نیروی آماده برای توسعه دفاتر داریم.

کاهش ۳۰ درصدی بازدید ماموران

مدیرطرح شهرسازی الکترونیک و برون سپاری شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه استفاده از این سیستم ها باعث شده تا ماموران کمتری از پروژه های شهری بازدید کنند، گفت: این موضوع با کاهش ۳۰ درصدی روبرو بوده است و بازدید ها از ۶ به ۲ روز کاهش یافته است.

مهدویان با اشاره به موضوع هوشمند سازی با هدف مردم سپاری گفت: این به این معناست که کارها توسط مردم انجام شود و شهرداری از کارهای اجرایی دوری کند.

وی افزود: همچنین این سامانه از طریق تلفن های همراه قابل استفاده است و با پیدا کردن ملک روی نقشه تمامی اطلاعات به مالک داده می شود.

مدیرطرح شهرسازی الکترونیک و برون سپاری شهرداری اصفهان بیان کرد: در این سیستم پروانه های تک برگی هم مجهز به کد های «کیو آر» است و قابل استفاده از سایت معاونت شهرسازی هستند.

مهدویان با اشاره به اینکه برای توسعه این مهم در ابتدای راه قرار داریم تصریح کرد: اما خوشبختانه بسترهای استفاده از این سیستم ها بوجود آمده است و هم افزایی خوبی در شهرداری برای توسعه این موضوع فراهم شده است.

وی افزود: استفاده از این سیستم ها ما را در تحقق شهری هوشمند یاری می کند تا شهری کاملا الکترونیکی را شاهد باشیم.

کد خبر 312238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.