تعلیق از کار و توبیخ کتبی برای عوامل برنامه خبر شبکه اصفهان

مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان اصفهان گفت: 4 نفر از همکارانی که در موضوع بی‌دقتی در پخش خبر سیما مقصر شناخته شدند به تعلیق از کار و توبیخ کتبی همراه با درج در پرونده محکوم شدند.

به گزارش ایمنا، مسعود احمدی افزادی با اشاره به پوشش تلویزیونی حرکت کاروان شهدای دفاع مقدس در شهرهای مختلف استان اصفهان اظهار کرد: خبرنگاران صدا و سیما در شهرهای مختلف استان اصفهان برای نخستین بار در استان، تصویرگر حضور پرشکوه مردم برای زیارت کاروان پرنور شهدا به‌ صورت زنده بودند به طوری که هر شب شاهد پخش استقبال مردم از بدن‌های معطر شهدا از شبکه اصفهان بودیم.

وی افزود: ویژه برنامه‌های زنده، شب‌های وداع در گلستان شهدا و ساعت‌ها پخش زنده استقبال باشکوه مردم اصفهان از کاروان نور در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه اوج عملیات نیروهای تولیدی و فنی مرکز بود که متعهدانه به انجام رسید.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان اصفهان مصاحبه فرزندان شهدای سوری، عراقی، افغانی و ارمنی مدافع حرم در برنامه زنده رود را از جمله بخش‌های جذاب این مراسم‌ها برشمرد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان اصفهان با اشاره به خنده گوینده به هنگام پخش برنامه زنده خبر اصفهان و بازتاب‌ آن در شبکه‌های مجازی گفت: حجم بالای برنامه‌های زنده در این ایام، خستگی و بی‌دقتی برخی عوامل از دلایل این اتفاق بود.

احمدی ادامه داد: در اولین دقایق بامداد پنجشنبه و هنگام اجرای برنامه زنده خبر، یکی از عوامل برنامه و مجری به تصور عدم آنتن، گفتگوی کوتاه چند ثانیه‌ای و خنده مجری را داشتند که البته هرچند کوتاه بود اما با توجه به لزوم حفظ حریم آنتن زنده در همه ایام به ‌ویژه مناسبت‌ها، به هیچ‌وجه قابل اغماض نبود.

وی بیان کرد: به همین منظور بلافاصله روز جمعه جلسه تخلفات محتوایی آنتن برگزار و پس از بازبینی دقیق تصاویر و اخذ دفاعیات مربوطه و شرح ماوقع، 4 نفر از همکارانی که در این موضوع توسط کمیته مقصر شناخته شدند به تعلیق از کار و توبیخ کتبی همراه با درج در پرونده محکوم گشتند.

احمدی ضمن تأکید بر برخورد جدی و فوری با هرگونه کوتاهی در حین برنامه‌های زنده خاصه در مناسبت‌ها، اضافه کرد: کار همکاران در صدا و سیما به‌ ویژه در بخش‌های زنده و حوزه‌های پخش همراه با استرس شبانه‌روزی است.

 وی گفت: تمام زمان‌های تعطیل، شبانه و حتی نیمه‌شب‌ها که مخاطبان، حتی منتقدان، بینندگان و شنوندگان مشغول استراحت هستند برنامه‌سازان و کارکنان صدا و سیما به شدت مشغول کار هستند تا بتوانند رضایت نسبی مخاطبان خود را به دست آورند؛ در این مسیر سخت و دشوار مجاز به هیچ‌گونه اشتباهی نیستند.

مدیرکل صدا و سیمای اصفهان تأکید کرد: کار بی‌وقفه در رسانه ملی با همه محدودیت‌ها و حساسیت‌های فراوان آن به مثابه یک جنگ تمام عیار در خط مقدم عرصه نبرد فرهنگی است که هیچ‌کس در آن حق اشتباه ندارد و همه باید در این نبرد بزرگ رسانه‌ای حساس و مراقب باشند.

وی در پایان با قدردانی از زحمات همه حوزه‌های خبری، سیما و صدا و نیز حوزه‌های فنی و پشتیبانی با اشاره به کمبودهای جدی امکانات و تجهیزات استودیویی و فرسودگی سیستم‌ها و با تشکر از حمایت‌های معاونت فنی سازمان صدا و سیما از راه‌اندازی مجموعه جدید و مجهز معاونت خبر در آینده نزدیک خبر داد./

منبع:فارس

کد خبر 312197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.