حجاب و عفاف نسخه شفابخش جامعه/تحکیم بنیان خانواده با رعایت حجاب

لنجان_امام جمعه باغبادران گفت: عفت وحیا برای دختر بهترین تضمین کننده آینده زندگی اوست دختری که عفیف باشد در همه مراحل زندگی در امنیت ارامش است، لذا دختران در کنار تحصیل مواظب باشند وظیفه بزرگتر آنان تعلیم فنون زندگی کردن ومدیریت یک زندگی الهی برای تربیت یک نسل پاک برای جامعه مهدوی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام علیرضا فرهنگ در جمع مردم باغبادران با تبریک فرا رسیدن ولادت با سعادت حضرت معصومه(س)  و روز دختر اظهار کرد: امروزه فرزند آوری وتربیت فرزند به عنوان یکی از سنت های حسنه نبوی حتما باید در جامعه ما نقشی پر رنگ داشته باشد باید نسل محبین اهل بیت وشیعه زیاد شود پیامبر می فرمایند: «فرزند صالح از گلهای خوشبوی بهشتی است.»

وی افزود: به فرموده امام رضا(ع)  وقتی خدای متعال خیر بنده اش را بخواهد برایش فرزندی به عنوان جانشینش باقی می گذارد لذا بحث فرزند پروری امروز بحثی مهم و اساسی است که باید حتما به آن توجه شود.

امام جمعه باغبادران تصریح کرد: متاسفانه یکی از القائاتی که به ما سالها از طریق مختلف مخصوصا استکبار جهانی و کسانی که دنبال از بین بردن نسل شیعه هستند این بوده است که بچه دار نشوید یا اگر شدید فرزند کمتر زندگی بهتر و دلیل دیگر آن وعده فقر و نداری است.

وی ادامه داد: خداوند متعال در قران کریم می فرماید: «مثل عرب جاهلی نیندیشید چرا که آنان از ترس فقر فرزندان خود را می کشتند،  ما هستیم که به آنها و شما روزی می‌بخشیم»  و یا قبل از این آیه شریفه می فرماید: إِنَّ رَبَّکَ یَبْسُطُ الرِّزْقَ لِمَن یَشَاءُ وَیَقْدِرُ إِنَّهُ کَانَ بِعِبَادِهِ خَبِیرًا بَصِیرًا بی‌گمان پروردگار تو برای هر که بخواهد روزی را گشاده یا تنگ می‌گرداند در حقیقت او به [حال] بندگانش آگاه بیناست.

فرهنگ اضافه کرد: امروز باید نسل شیعه زیاد شود بعضی از استان ها در کشور جمعیت شیعه رو به تنزل و مذاهب دیگر رو به رشد است در مشهد دو مدرسه وجود دارد که دبیرستان دخترانه ۸۰درصد شیعه و ۲۰ درصد سنی دارد اما دبستان و ابتدایی دخترانه ۸۰ درصد سنی و ۲۰ درصد شیعه، راز این اختلاف چیست؟

وی عنوان کرد: از زمانی که کنترل جمعیت در کشور باب شد و شیعیان کم فرزندی را پیشه خود کرده و سنی ها افزایش جمعیت را شعار خود قرار دادند، فرزندان بیشتری در بین اهل سنت به دنیا آمدند و آنها هم اینک در سنین ۱۳- ۱۴ سالگی هستند لذا همگی در مدرسه ابتدایی و راهنمایی درس می خوانند اما سه سال بعد که بزرگتر می شوند به دبیرستان خواهند رفت و دبیرستان نیز ترکیب ۸۰ درصد سنی خواهد یافت و شیعیان ۲۰درصد ابتدایی اقلیتی در دبیرستان خواهند شد.

امام جمعه باغبادران بیان کرد: از بین فرزندان نسبت به دختر در روایات بخاطر جایگاه ویژه او در مادری و اثر گذاری آن بر تربیت انسانها بیشتر سفارش شده است پیامبر اکرم(ص) می فرماید خَیْرُ أَوْلَادِکُمُ الْبَنَات‌ بهترین فرزندان شما دختران هستند،  نباید نسبت به این امانت ها کوتاهی شود کسانی که دختر دارند مواظب باشند.

وی خاطرنشان کرد: عفت و حیا برای دختر بهترین تضمین کننده آینده زندگی اوست دختری که عفیف باشد در همه مراحل  زندگی در امنیت آرامش است، لذا دختران در کنار تحصیل مواظب باشند وظیفه بزرگتر آنان تعلیم فنون زندگی کردن و مدیریت یک زندگی الهی برای تربیت یک نسل پاک برای جامعه مهدوی است.

فرهنگ با گلایه از رسانه ها گفت: متاسفانه رسانه های ما تصویر خوبی از دختران را به نمایش نمی گذارند در ساخت فیلم و سریال و انواع برنامه مراقب باشیم در دام توطئه های غرب نیفتیم چراکه دنیای غرب دختران را ابزار کسب وکار و تبلیغات کالاهای اساسی در رسانه ها قرار می دهند، چرا باید امروزه دختران معصوم را برای تبلیغات و دنیای خود خرج کنند و این در حالی است که زن جایگاهش عظیم است نباید ملعبه دست دشمن و سود جویان شود.

وی در پایان گفت: علت مخالفت اساسی نظام جمهوری اسلامی با سندهایی همانند ۲۰۳۰ این است که در این سندها شرافت، عفت وحیای دختران و زنان ما مورد هجمه قرار گرفته است لذا باید هوشیار بود تا دچار آسیب نشویم. /

کد خبر 312170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.