لزوم هماهنگی میان تعهدات و میزان تحقق بودجه

رئیس کمیسیون امور اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: به منظور جلوگیری از تاخیر در اجرای پروژه های اساسی و زیربنایی تاکید می شود که شهرداری از ایجاد تعهد جدید بدون اطمینان از تامین بودن اعتبار آن و همچنین ایجاد تعهدات جاری جدید پرهیز کند.

به گزارش خبر نگار ایمنا، فتح الله معین در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: در هفته های اخیر شاهد ایجاد تعهدات و بخشودگی های زیادی در حوزه های جاری و عمرانی شهرداری هستیم که به هیچ عنوان با میزان تحقق درآمدهای پیش بینی شده در بودجه مصوب شهرداری همخوانی ندارد.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان و همچنین پرداخت مطالبات به روز شده پیمانکاران در اولویت است، علت ایجاد تعهدات غیرمربوط و عدم دقت در انجام هزینه ها محل تامل است.
رئیس کمیسیون امور اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: تورم غیرقابل توجیه نیروی انسانی در بخش هایی از شهرداری و نبود اولویت بندی، پروژه های سال ۹۶ شهرداری را با وضعیت نامطلوبی مواجه کرده است و در این شرایط دقت و تدبیر بیشتری از مدیریت شهری انتظار هست تا امکان عبور از این شرایط فراهم شود که این امر در حال حاضر مشهود نیست.
وی ادامه داد: مدیریت شهری با تصویب شورای اسلامی شهر اصفهان تعهدات زیادی را در موضوع احداث خط دوم و سوم قطار شهری و ایجاد رینگ حفاظتی و پروژه های متعدد دیگری بر عهده گرفته است.
معین با بیان اینکه شیوه اقدام شهرداری در مدیریت درآمدها و هزینه ها این شبهه را ایجاد می کند که خدایی نکرده شهرداری در این خصوص تغییر نظر داده است، تاکید کرد: به منظور جلوگیری از عدول از برنامه های مصوب و تاخیر در اجرای پروژه های اساسی و زیربنایی تاکید می شود که شهرداری از ایجاد تعهد جدید بدون اطمینان از تامین بودن اعتبار آن و همچنین ایجاد تعهدات جاری جدید پرهیز کند.
وی افزود: شهرداری در تعدادی از شرکت های مرتبط و غیرمرتبط با وظایف شهرداری دارای سهام است که در این ارتباط لازم می دانم که تذکراتی را خدمت شهردار، معاون مالی، اداری شهرداری، مدیر امور اداری، مدیر مالی و ذی حساب شهرداری و مدیر امور حقوقی اعلام کنم.
رئیس کمیسیون امور اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: انتصاب افراد در هیئت مدیره این شرکت ها به شکل موجود مغایر با قانون تصدی بیش از یک شغل توسط کارکنان دولت و شهرداری هاست.
وی اظهار کرد: عدم تلفیق اقلام صورت های مالی شهرداری و عدم گزارش وضعیت آن که گاهی موجب از بین رفتن اموال شهرداری ها شده که خود موجب مسئولیت افراد دخیل در این مورد است.
معین اضافه کرد: با وجود زیان دهی مستمر تعدادی از این شرکت ها باز هم مبالغی به عنوان پاداش هیئت مدیره و بعضی بر خلاف قانون تجارت در بین اعضای هیئت مدیره توزیع می شود که محل سئوال است.
وی تاکید کرد: با وجود عدم موافقت هیئت مدیره ها در اداره شرکت و ضعف روزافزون شرکت ها متاسفانه هر ساله نسبت به انتصاب مجدد اعضای ناموفق هیئت مدیره ها اقدام می شود که نشانگر عدم تدبیر مجموعه شهرداری در حفظ حقوق شهرداری است و این افراد فاقد حداقل تخصص مورد نیاز اینگونه شرکت ها هستند که امیدواریم در انتصابات بعدی مورد توجه قرار بگیرد.

کد خبر 312128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.