شریک دزد و رفیق قافله نباشیم/ از تبلیغات قبل از انجام کار نهایی پرهیز شود

رئیس کمیسیون حمل و نقل، محیط زیست و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: برخی از مسائل در شهرداری مطرح می شود که این موضوعات باب فرصت طلبی و رشوه را باز می کند از این رو باید از این مسائل پرهیز کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، غلامرضا شیران در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با خطاب قرار دادن مسئولان و مدیران شهرداری تاکید کرد:  ما در مدیریت شهر نمی توانیم شریک دزد و رفیق قافله باشیم،  موضوعات شکایات،  یا درست هستند یا نادرست، این مسائل باب فرصت طلبی، رشوه و گرفتاری های اداری مدیریت شهری را افزایش می دهد.

عضو شورای شهر اصفهان با اشاره به مشکلات و گرفتاری های شهری تصریح کرد: به عقیده اینجانب با توجه به سوابق و تجارب علمی و اجرایی که در این ۱۱ سال دارم، در اجرای اصول و مبانی دچار تزلزل، شک و یا معامله می شویم و این معمولاً در «مدیران میانی» اتفاق می افتد.
وی با اشاره به موضوعات شهری که سال هاست در کتب، رشته ها و دانشگاه ها به مدیران و مهندسان و برنامه ریزان می آموزند بیان کرد: موضوعاتی مثل شهرسازی، حمل و نقل و ترافیک، محیط زیست، موضوعات فرهنگی، اجتماعی و سایر فصول تشکیل دهنده دروس دانشگاهی در مقاطع لیسانس، کارشناسی ارشد و دکتری هستند که غالباً مدیران و «مسئولان رده اول»  از آن آگاهی دارند.

شیران با بیان اینکه من فکر می کنم ۱۸ سال گذشته شوراها نتوانسته اند بر این مهم فائق آیند و جا دارد شورای پنجم به جد در این خصوص دقت کند، تاکید کرد: اجرای استانداردها و ضوابط مشکلات را کاهش می دهد و ارتقاء کیفیت شهری را به دنبال دارد.
وی با اشاره به اینکه عده ای در شهر می گویند «در شهرداری آدم داریم حل می کند» که برای شورای شهر و مردم جالب نیست و باید با آن مقابله شود، افزود: از آن دسته کثیر مدیران و پرسنل زحمتکش و دانای شهرداری که این سال ها صادقانه و ضابطه مندانه و شجاعانه و عادلانه کار کرده اند سپاسگزارم و برای کنترل آن دسته قلیل از شورای پنجم تقاضای رسیدگی می کنم.
رئیس کمیسیون حمل و نقل، محیط زیست و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به تبلیغاتی که قبل از عمل انجام می شود گفت: قبل از اقدام و نتیجه بخش بودن کارها، تبلیغ نکنیم واز اقدامات نمایشی پر هزینه و بی فایده برای عموم جلوگیری کنیم.
وی افزود: به عنوان مثال دوچرخه سواری مسئولان در شهر در حالی انجام می شود که هنوز مسیر ترددی آماده نشده و زیرساخت ها هم فراهم نیست! آیا بهتر نیست زیرساخت ها را آماده کنیم تا مردم درست استفاده کنند؟

شیران در پایان افزود: برای مردم اصفهان آرزوی بهترین ها را دارم و از همکاران آنها در این ۱۱ سال سپاسگزارم، برای مردم شهر و شورای پنجم و مدیریت شهری در دوره بعد نیز آرزوی موفقیت و سلامتی دارم.

کد خبر 312103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.