خیرین بیش از ۶۰ هزارمتر از مراکز درمانی اصفهان را ساختند

قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در امور مشارکت های اجتماعی گفت: انعکاس مشکلات، معضلات و کاستی های زمینه های مختلف باید به گونه ای به مسئولان که بتوان بر اساس آن ها اقدام کرد و برای رفع آن مشکلات چاره ای اندیشید.خیران برای ساخت این مراکز بیش از ۸۰ میلیارد تومان تعهد مالی کرده اند. 

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد صافی ظهر چهارشنبه، در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه  اظهار کرد: رسانه ها و خبرنگاران در کارهای حساسی مانند حوزه سلامت می توانند آرامش را در جامعه حاکم کنند و برای بهتر انجام دادن این کار، باید با آموزش های به روز و کافی، قلم خود را تقویت کنند.

وی افزود: سازمان های مردم نهاد زیادی را در سراسر استان داریم و می توان گفت که امروزه ۵۶ خیریه در حوزه سلامت در استان اصفهان فعال هستند که ۷۰۰ سازمان مردم نهاد هم در کنار خیریه آمار چشم گیری را به خود اختصاص دادند.
وی بیان داشت: سه بیمارستان خیریه  فعال از جمله عسگریه، حجتیه و بیمارستان زهرای مرضیه با ۳۵۰ تخت بیمارستانی در استان اصفهان داریم. 

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در امور مشارکت های اجتماعی اظهار داشت: هم اکنون ۶۵۰ تخت بیمارستانی در بیمارستان های خیریه جدید در دست احداث است و ۷۵۰ تخت بیمارستانی مجوز گرفتند. 

وی گفت: از سال ۹۵ تاکنون بیش از ۷۰ هزار متر اهدای زمین از سوی خیران سلامت استان داشتیم. 

صافی با اشاره به اینکه از ابتدای سال ۹۵ تا کنون یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان از سوی خیران در حوزه خرید تجهیزات پزشکی کمک شده است، افزود: رسانه ها یاری دهنده خیران باشند. 

وی با اشاره به اینکه خبرنگاران، مددکار مردم هستند و باید با آسیب شناسی نیازهای مردم را شناسایی کنند، اضافه کرد: رسانه ها همواره با قلم رسای خود نقاط قوت را تقویت می کند و نقش مؤثری در ایجاد امید و آرامش در جامعه دارند. 

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در امور مشارکت های اجتماعی با بیان اینکه زیرپوست شهر و استان ما اتفاقاتی رخ می دهد که آثار روحی و روانی بر جامعه دارد، گفت: انعکاس کاستی ها باید به گونه ای به مسئولان منتقل شود که بتوانیم با توجه به توانمندی و ظرفیت های دولت درصدد رفع آن اقدام کنیم. 

وی با بیان اینکه سمن ها و تشکل های مختلفی را در سطح استان داریم، افزود: ۵۶ خیریه در حوزه سلامت در استان فعال هستند، همچنین ۷۰۰ سازمان مردم نهاد نیز در استان در عرصه سلامت فعالیت می کنند.

وی با اشاره به مشکلات جامعه بیان کرد: زیرپوست شهر، استان و کشور اتفاقاتی رخ می دهد که باعث رنج و مصیبت روحی و روانی مردم می شود؛ انعکاس و پیگیری کاستی ها به مسؤولان باید به نحوی انجام شود که به مرور رفع شود و با کمک رسانه ها، فضا را برای مردم مطلوب تر کنیم. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: اصفهان پس از تهران بیشترین تعداد سمن ها را در خود جای داده است که بیش از ۵۰ عدد آن ها، در حوزه سلامت فعالیت می کنند؛ خبرنگاران باید به این حوزه نیز ورود کنند و با مخابره اقدامات مثبت آن ها، در افزایش این طرح های خداپسندانه و نیکو، اثرگذار باشند. 

کد خبر 312099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.